Senaste nytt

Flygledarstrejk i Frankrike 24/6 - 29/6-2014

ACervin

Medlem
Befinner mig på semester i Antibes. Enligt Radio Riviera som vi brukar lyssna på när vi puttrar runt med bilen så utlyses flygledarstrejk i morgon och pågår tom den 29/6. Upp till 50% av avgångar kan ställas in och räkna med stora förseningar. Air France kommer att prioritera långlinjerna. Ödets ironi då jag på grund av tågstrejken har bokat anslutning till Frankfurt med flyg med avgång den 28/6.

Nedan från Nice flygplats hemsida.

Grève pour la journée de mardi 24 juin (Services de la Navigation Aérienne).
En raison du mouvement de grève, le trafic aérien sur la plateforme niçoise risque d'être perturbé mardi 24 juin.
Pour obtenir plus d’informations, nous conseillons aux passagers de contacter directement leur compagnie aérienne pour connaitre l'état de leur vol.
Vous pouvez suivre l’évolution du trafic et l’état des vols en temps réel sur notre site internet :
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Kom hem vid två-tiden imorse efter en liten tripp till Barcelona. Hade räknat med att anlända vid midnatt, så en två timmars försening blev det. Flög via CDG - avgången från Barcelona blev lite drygt en timma sen och avgången till Stockholm ungefär två timmar sen. Inte så farligt med tanke på vad som först sades; att vi hade flyg till Paris men inte vidare. Efter en liten stund så var även den flighten vidare på schemat. Det blev lite längre tid i loungerna än vad vi räknat med ... och några fler glas cava ... :)

Då såg det värre ut för t.ex. BA och en del andra bolag med åtskilliga timmars förseningar enligt det vi såg i Barcelona. Vidare, många av lågprisbolagens flygningar (eller charter? - Vueling) var inställda.
 

Lukas2

Medlem
Då såg det värre ut för t.ex. BA och en del andra bolag med åtskilliga timmars förseningar enligt det vi såg i Barcelona. Vidare, många av lågprisbolagens flygningar (eller charter? - Vueling) var inställda.

Jo, jag flög ut med BA gjorde jag 25/6, och vart lite struligt. Mitt första flyg blev instället, skulle gå 10:15 Men blev dock ombokad på ett senare flyg, som skulle av gå 11:45, vart dock försenad en timme först, en upp skjutet till 13:55 och vi kom väl iväg sen kl 15 tror jag vi var i luften iaf. Dock så gjorde det att jag missade mitt flyg till Frankfurt. Fick stå i en kö i 2, 5 för att bli ombokad på första flyget dagen där på. Han som bokade om mig, sa att normalt skulle jag få en hotel voucher, men eftersom det var Wimbeldon, så var alla hotel fulla, antar att de har några avtalshotell de använder sig av. Men jag fick fixa hotel själv och sen får man väl försöka få tillbaka pengarna eller till vissdel av dem iaf. av BA, sa han iaf. Så ja, funkade ju och jag kom fram, men inte direkt enligt mina resplaner... :p
 
Toppen