Senaste nytt

Lounge vid ankomst Bangkok Suvarnabuhmi?

Impendill

Medlem
Hej!

Vi ankommer BKK 28/6 kl 14:00 med Turkish Airlines i business class.
Flyger vidare med Cathay Pacific 29/6 06:30 i businesclass.

Finns det något loungealternativ så att man kan stanna kvar på flygplatsen över natten?

Hur är det med väskor, när kan checka in dem för vidare färd mot Taipei?
 
Cathay har följande lounger i Bangkok enligt http://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/travel-information/airport/other-airports/airport-details.BKK.html
Cathay Pacific First and Business Class Lounge
Concourse G, 3rd floorMon/Wed: 0530 - 1930
Thu/Sun: 0530 - 2200
Tue/Fri/Sat: 0530 - 0030


Concourse D, 3rd floor
Daily: 0530 - 1830 (closed between 1200 - 1300)

Incheckningen öppnar enligt samma sida
3 hours prior to scheduled departure time

Hade jag varit i samma situation hade jag helt klart besökt Bangkok och bott på ett prisvärt hotell med möjlighet att ta sig till flygplatsen på morgonen.
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Du kan ju boka ett hotell också.
Det finns billiga hotell nära flygplatsen med flygplats transfer.
Agoda.se har bra hotell utbud tycker jag.
 

Magino

Medlem
Utöver Cathay loungen har du även tillgång till BA loungen och JAL loungen. Misstänker att det är två separata biljetter? och då är det inte givet att du blir incheckad hela vägen. Eller att du på Bangkoks flygplats kommer få checka in till ditt CX-flyg dagen innan. Är du inte incheckad så blir det svårt att komma åt loungerna.

British Airways Lounge
Location details: Departures Level, Level 3, concourse G, near Gates 1-5
Opening hours: Daily: 16:00-last departure

Japan Airlines Sakura Lounge
Location details: Concourse D, 3rd floor
Opening hours: Daily: 05:45-08:30,18:00-23:30
Lounge access - oneworld
 

Dr. Miles

Expert
Hur är det med väskor, när kan checka in dem för vidare färd mot Taipei?
Check in brukar att öppna runt 2,5 - 3 timmar före avgångstid.
Cathay Pacific har många flygningar dagligen men jag är tveksam om man kan checka in väskan dagen innan i Bangkok.

http://www.businessclass.se/forum/flygplatser/8710-hur-langt-innan-checka-pa-flygplatsen.html

Hade jag varit i samma situation hade jag helt klart besökt Bangkok och bott på ett prisvärt hotell med möjlighet att ta sig till flygplatsen på morgonen.
Man kan åka taxi från hotell i Sukhumvit område runt kl. 4:30 och man hinner till incheckning gott och väl.
 

Delayed

Medlem
Jag skulle inte vilja stanna så länge på BKK - försök hitta ett hotell i närheten, duscha och sov ordentligt innan nästa flight...
Jag håller med! Så roligt är det inte med ca 16 timmar på BKK, lounge eller ej. Novotel ligger ett stenkast från flygplatsen och har om inte annat en groteskt stor lobby. Finns dock säkert billigare alternativ.
 
Toppen