Senaste nytt

SAS plus till Europa som privatresenär

Glenn E

Medlem
Det tycker jag känns som ett bra alternativ.
Rimligt pris 2000 till 3500 till Europa med lite framförhållning.
Ok service.
Många flygpoäng.
Avbokningsbart.
Detta känns som en bra kombination.:)
Vad tycker ni?
 

jth

Medlem
Jodå, jag håller med. Bokar Plus om det är rimliga priser. Som EBG är det ju de dubbla poängen och möjligheten att avboka som lockar mest.
 

fcx

Medlem
Åker i princip aldrig SAS Minus på privatresor. Bokar man i tid får man A-biljetter som är löjligt billiga, och eftersom de är avbokningsbara kan man boka på vinst och förlust med god framförhållning.
 

ulagun

Medlem
Instämmer!
Man ska absolut inte ta GO för givet.
Ofta väldigt liten pris skillnad mellan Go och Plus.
T.ex slutet juli betalade vi 2.563 kr för biljett i Plus CPH- Cagliari t.o.r när de släpptes.
Några bekanta som bokade senare fick betala mer i GO.
 

niksal

Medlem
Håller helt med, förutom inom Norden. Känns lite lustigt att man privat flyger Plus men Go på jobbresor. T.ex. sommarresan CPH-ARN-MLA-ARN-CPH går i Plus, då prisskillnaden var mycket liten. Mest flyger jag dock privat CPH-HEL eller CPH-ARN-VAA och då är prisskillnaden jämfört med poängintjäningen så stor att jag inte ser värdet i det. Men utanför Norden, helt klart värt att boka Plus.
 

Jacob

Medlem
För ca 10 år sedan hade SAS särskilda lördagspriser som egentligen bara hade ett krav, man var tvungen att göra både utresan och hemresan samma dag, en lördag. I gengäld var det rätt bra priser.

Fanns från Stockholm till London och Paris, ca 2500 kr i business class inkl skatter. Till London gick första flyget från Stockholm kl 7.30 och sista returflygningen kl 19. Rätt kul att kunna åka iväg över dagen, äta en god lunch och shoppa lite.

Något som SAS för min del gärna kan få återinföra. Det är väl i alla fall inte många som åker i premium en lördag.
 
A

Aurora

Guest
Det har jo vært hele motivasjonen til SAS, å få et pluss-produkt (i ordets forstand) som folk faktisk kjøper. Business class-produktet ble ikke brukt (nok). Sånn sett vil jeg si omleggingen har vært en success i form av at SAS nå har flere reisende i pluss-segmentet og tjener mer penger. Gud skal vite at de trengte det....
 

NotRyan

Medlem
Fanns från Stockholm till London och Paris, ca 2500 kr i business class inkl skatter. Till London gick första flyget från Stockholm kl 7.30 och sista returflygningen kl 19. Rätt kul att kunna åka iväg över dagen, äta en god lunch och shoppa lite.

Det är ungefär vad billigaste biljetten (farebasis ASERTY) i Plus till London kostar så den finns redan, dessutom inte bara över dagen på lördag :) Då är det bara att öka antalet platser i A på lördagar så....
 

NotRyan

Medlem
Det tycker jag känns som ett bra alternativ.
Rimligt pris 2000 till 3500 till Europa med lite framförhållning.
Ok service.
Många flygpoäng.
Avbokningsbart.
Detta känns som en bra kombination.:)
Vad tycker ni?

Tja, det finns en anledning till varför så många åker mileageruns i Plus företrädesvis till Spanien, Malta, Grekland.... :)
 
Toppen