Senaste nytt

SAS ungdom nu även på longhaul

Mickey

Medlem
SAS har nu börjat med ungdomspriser på sina långlinjer till Asien och USA. Priserna börjar från 3999:- till Asien och 4299:- till USA.

Synd att dem började så sent med ungdomspriserna på långlinjerna, men bättre sent än aldrig :)

sas2.jpg
 

taxvalp

Medlem
Jag är visserligen över 26 men när jag loggar in och söker på ungdomspriser till några slumpvis utvalda tider och SAS-destinationer longhaul får jag inga träffar alls. Är priserna inte laddade - eller är jag är gammal för att ens få se priserna?
 

Coco

Medlem
Jag är visserligen över 26 men när jag loggar in och söker på ungdomspriser till några slumpvis utvalda tider och SAS-destinationer longhaul får jag inga träffar alls. Är priserna inte laddade - eller är jag är gammal för att ens få se priserna?

Jag tror att man bara kan se ungdomsbiljetterna som ungdom om man är inloggad som ungdom. Men jag kan mycket väl ha fel, för jag försökte tidigare jämföra vuxen VS ungdom utan resultat.
 
Sas ungdom känns bara värt inom Europa just nu. När jag själv ser på dom här priserna är de inte värde... Jag tog mig en helg till Chicago Torsdag-söndag med hotel + frukost för 3000 kr när sas hade sin första "superkampanj".

Bokade nyligen en biljett 8-10 aug till Amsterdam för 885SEK T/R.

Jag har åtminstone 3,5 år kvar på Sas ungdom så kan ju alltid hoppas att priserna droppar mer :D
 

taxvalp

Medlem
Nu har även jag som överårig blivit tillåten att se priserna och om man jämför med superkampanjen på longhaul som var i våras kan man förstås bara bli besviken. Kollade dock lite random på SFO i början av nästa år och där var det näst intill samma priser som för riktiga vuxna, fast det fanns billiga biljetter kvar även de dagar det var välbokat för de äldre. Det är ju fördelen med annan bokningsklass, att det kan finnas biljetter kvar när andra klasser är fulla. Har ej kollat fare rules för ungdom på longhaul, kanske finns det även någon fördel där jämfört med vanliga biljeter.
 
Toppen