Senaste nytt

SK 946 Chicago- Stockholm 21 Juni

Svenska73

Medlem
Visa bifogad bild 25678 Visa bifogad bild 25679 Satt och tittade på min dotters flyg på en app och ser ett drop från 37.000 ft till 22.000 på en minut. Själv satt jag och inväntade Boarding på Swiss men fick prata med Air traffic control som försäkrade mig att de hade stött på "weather" och var åter på rutt mot Stockholm och allt var ok. Någon som var på denna flight? Min dotter satt i Business och sov som en gris och var därmed blissfully ignorant. Lite nyfiken på hur det kändes ombord...
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle tro att det där är felaktigt data. Under de minuter där de skall ha fallit 15000 fot flyger de sydväst kontra nordost resten av tiden. Och även om de (kanske?) kan falla 15000 på en minut kan de garanterat inte stiga 15000 fot på en minut... Så din dotter har med stor sannolikhet inte märkt något eftersom det inte hänt något.
 

Storsteffe

Medlem
Har själv varit med på en riktig luftgrop i mitten av 90-talet då vi tappade 10000 fot på några sekunder, troligtvis var detta betydligt lindrigare eftersom din dotter sov vidare. Själv hade jag blåmärken efter bältet i ett par veckor efter den turen och det blev en hel del blodvite ombord. Hade faktiskt lite problem med att flyga efter det..
 
A

Aurora

Guest
Hun hadde merket det uansett om hun sov om det var reellt....
 

Svenska73

Medlem
Enligt Chicago Air traffic control så skulle datan stämma. Det var kraftigt oväder. Min flight var över 1 timma försenad.
 

Alf

Medlem
Jag har skrivit det tidigare, ta Flightradar24 med en nypa salt. Det är inget flygledningssystem utan mer ett hobbysystem. Både höjder och kursen är rätt så ofta helt fel. Appen är bra för ren information men en sådant höjdförlust hade definitivt ställt till oreda i kabinen.
 

fly4fun

Medlem
Jag har skrivit det tidigare, ta Flightradar24 med en nypa salt. Det är inget flygledningssystem utan mer ett hobbysystem. Både höjder och kursen är rätt så ofta helt fel. Appen är bra för ren information men en sådant höjdförlust hade definitivt ställt till oreda i kabinen.

Datat i första posten kommer inte från Flightradar24 utan från Flightaware. Flightradar24 visar korrekt data i detta fall. Det är inget större fel på Flightradar24's data, bara man kan läsa det korrekt.
 
Toppen