Senaste nytt

Nya interkontinentala linjer från Stockholm & Oslo med SAS

Goldfinger

Medlem
Läste just på FB att SAS öppnar nya interkontinentala direktlinjer från Stockholm och Oslo.
Låter ju spännande, men än vill de inte säga vart.
Nån som vet mer?
Själv hade jag gärna sett HKG eller SIN som SAS destination... Vad önskar ni andra?
 

jth

Medlem
Det som skrivs på Facebook-kontot ska dock inte tas mer seriöst än om det hade skrivits i någon av kvällstidningarna :)
Erfarenheten har visat att de sällan sitter på mer initierad information eller kunskap än de flesta här på forumet, den officiella prägeln till trots..
 

jth

Medlem
Men inte sitter de och hittar på marknadsinformation? Det är ju rent ut sagt olagligt ju.

Jag menade inte att de hittat på nyheten för den känner vi ju redan till eftersom det kommunicerats av SAS själva (se den andra tråden). Det är nog mer att de inte har någon mer detaljerad information förutom det som kommunicerats allmänt och som därmed alla här redan vet. Och om det verkar som de har det, så är det antagligen fel :)
 

Jacob

Medlem
De flesta nya linjer brukar annonseras 4-6 månader i förväg. Houston-linjen som startar i augusti kom i mars. Så det borde väl komma mer info någon gång under hösten.

Att de nämner detta redan nu är säkert taktiskt för att skapa lite positiva diskussioner (som denna tråd) snarare än att folk diskuterar det mindre roliga halvårsresultatet.

Det finns en rutin för hur det ska gå till när nya linjer lanseras, så det uppfyller alla krav och regler, och det är press- och kommunikationsavdelningen som har hand om detta tillsammans med ansvarig chef (som varierar beroende på vilken typ av nyhet det är).
 

Jaws

Medlem
ARN-LAX/SFO
Amerikanska västkusten med San Francisco och Los Angeles är givna favoriter direkt från Arlanda/Stockholm. Ffa med de nya planen! Bara tanken på 350'orna får mej att drägla!!! Jag gillar även 330'orna med ny kabin med riktig lieflat.

SAS, läser ni detta; Äkta lieflat ska det vara! annars får det vara...

SIN/BKK Sedan hänger jag gärna på Singapore/Bangkok också. Man kan ju åka vidare därifrån.

MIA Miami är ju också en bra destination och hubb till bla Karibien( jaja finns fler, jag vet)
 
Toppen