Senaste nytt

Aeroflot världens mest punktliga flygbolag

Aeroflot

Företagsrepresentant
Aeroflot världens mest punktliga flygbolag, maj 2014 och bland de fem mest punktliga flygbolagen i Europa under en längre tid.

Aeroflot Named World's Most Punctual Airline | The St. Petersburg Times | The leading English-language newspaper in St. Petersburg

Sheremetyevo har sedan 2012 och starten av ett "Airport Operation Centre", känt som ett av de bästa innovationsprojekten i branschen, blivit utsett till Europas Bästa Flygplats 2012 och 2013 gällande bästa passagerarservice.

Centret startades för att öka produktionseffektiviteten och svarstiden i olika situationer och där ge kunderna på Sheremetyevo högre "ontime" säkerhet och service, vilket alltså har bidragit till att Aeroflot nu är världens mest punktliga flygbolag och sedan en längre tid tillbaka ständigt bland de punktligaste i Europa.

Europe

Har du någon gång flugit via Sheremetyevo (SVO) och i så fall, hur uppfattar du som Businessclass medlem att det är att transferera på Sheremetyevo?
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Jag flyger då och då till Kiev. Nu har ju UIA börjat med direktflyg KBP-ARN de flesta dagar på perfekta tider, men exempelvis inte nästa lördag. Kvar för mig blir då exempelvis LOT, Air Baltic, Estonian eller Aeroflot, alla med mellanlandningar.

Jag har än så länge inte tagit Aeroflotturen pga det minst sagt spända läget mellan Ryssland och Ukraina. Men nu har du chansen Aeroflot att stilla min oro och göra reklam för din produkt: Är mina farhågor berättigade? Vad skulle exempelvis ske om gränsen mellan Ryssland och Ukraina stängs medan jag råkar vara i Kiev, blir jag ombokad på annan kärra ut ur Ukraina då?
 

Johan_G

Medlem
Jag har gjort transfer på SVO ett antal gånger och det funkar bra så länge man inte försöker göra något speciellt. T.ex. att byta mellan utrikes och inrikes och samtidigt ha med sig ett extra bagage, då hamnar man i ett läge där det saknas rutiner och man får sin släng av sleven av både rysk byråkrati och rysk kundservice. Det blir mycket "Gå dit istället, det här är inte mitt jobb." innan alla avgifter och papper och stämplar och skit är i sin ordning och man kan få ut sitt boarding pass.

Ett annat bra recept för att stöta på krångel är om man har något som behöver förtullas, då är det bra om man pillar in lite $ mellan carnet och andra tullhandlingar om inte handläggningen ska dra ut på tiden så mycket att man "råkar" missa sin anslutning. Det är inte ett SVO-problem utan ett ryskt problem, dock tål det att nämnas då SVO råkar ligga just i Ryssland.

För den som ska byta från utrikes till utrikes finns dock inte dessa bekymmer och det torde ju gälla merparten här på BC.
 
Jag reste med Aeroflot från Köpenhamn till Yerevan via Moskva i påskas och mycket riktigt kom jag fram i tid. Desto sämre gick det för mitt incheckade bagage, det fick jag vänta på i 8 dagar. Imponerande med tanke på min väska hade en adresslabel med all min kontaktinfo och Aeroflot har 2 flyg dagligen mellan Köpenhamn och Moskva och 4 flyg dagligen mellan Moskva och Yerevan...
 

Aeroflot

Företagsrepresentant
Hej gdaily,
Tack för ditt svar.
Aeroflot flyger inte några gånger per vecka, utan fyra gånger/dag mellan Moskva och Kiev, samt en gång/dag från Sankt Petersburg till Kiev.
Gällande vad som sker i en force majeure situation, tror jag är bättre att inte kommentara i detalj, men jag kan tänka mig att en av fördelarna med att tillhöra en allians som Skyteam och att flyga med ett globalt flygbolag som Aeroflot, är att alternativen i en dylik situation äro flera.
Trevlig fortsättning på Midsommardagen.
Vänlig hälsning,
Johan Magnus Eriksson
Försäljningschef
Aeroflot
 
Toppen