Senaste nytt

Gamla First kommer säljas som Club World

Magino

Medlem
När vinter tidtabellen startar senare i oktober kommer BA flyga med fyra stycken 747 som inte har eller kommer uppdatera sin första klass. Dessa flygplanen kommer sälja dessa platser som Club World och helt enkelt ta bort första klass. Anledningen till att de inte kommer uppdaterar första klass i dessa plan är då de snart kommer gå i pension.

The routes affected will be:

BA85/84 Vancouver
BA275/274 Las Vegas
BA289/288 Phoenix (during winter 2014 and summer 2015)
BA43/42 Cape Town (during winter 2014)
BA59/58 Cape Town (during summer 2015)
British Airways (BA) old First class becomes Club World - Business Traveller
 

agehall

Medlem
Hmm, det är ju både bra och trist. Jag gillar att man kan få 1A/K till CW-pris, men det är trots allt servicen som gör skillnaden skulle jag säga.
 

Traveller

Medlem
Hmm, det är ju både bra och trist. Jag gillar att man kan få 1A/K till CW-pris, men det är trots allt servicen som gör skillnaden skulle jag säga.

Håller med farbror agehall. Servicen är ju den stora skillnaden och förstås en något bättre säng... Framför mig nu har jag i varje fall 2 ben i F BA. Trevligt men inte lika gott som Singapore Airlines eller Korean..
 

AABack2ARN

Medlem
När jag läste det först tolkade det jag som att BA skulle börja avveckla F och sälja det som C. Detta känns ju inte lika illa. Dock är det lite förvirrande när bolagen börjar (i allt större omfattning) ha F på en avgång men inte en annan till samma destination. Tar ju bort lite av flexibiliteten med F-biljetter.
 

EricT

Medlem
Kanske lika bra men jag känner mig splittrad. Åkte betald gamla F tor YVR och fick 100k extra Avios vilket var en fantastisk deal.
 
Toppen