Senaste nytt

Synpunkter på Gardermoen

ulagun

Medlem
Har noterat lite från Gardemoen;

- Varför respekteras aldrig Business baggage drop kön.
Drop-kön och vanliga Busineess chek-in är bredvid varandra. Både verkar vara till för passagerare som söker svar på livets alla gåtor. D.v.s. tar evigheters evighet att komma fram.
Skulle man försynt påpeka att den ena kön är en baggage-drop, inte check-in blir man uppfattad som att försöka smita före i kön.
Incheckningspersonalen verkar inte bry sig.

- Varför inte ha fast track som på ARN eller framfröallt CPH, vid sidan om vanliga security kön.
På Gardemoen hamnar folk konstant fel i fast track-kön. När de blir avvisade vid biljettkontrollen uppstår (förstålig) irritation och ofta tidsödande och onödiga diskussioner. D.v.s inte direkt en snabb-kö längre

- Varför aldrig mer en Bloody Mary i loungen. Enligt den vänliga loungepersonalen så har man på huvudkontoret i Stockholm bestämt att de inte längre få servera vodka !?
Ingen vodka i en Scandinavian lounge är ofattbart.
 

rob74

Medlem
Mhm... (F)Jantelagen! Våra länders eviga förbannelse. Om det vore en enda klass till ett enda pris och en enda nivå i FFP-programmet - men nu är det inte så och då kan man tycka att lite sunt förnuft och respekt kan vara på sin plats. Basta!
 

Jacob

Medlem
Jag skulle gärna se att man återinförde den inrikes baggage drop som inledningsvis fanns direkt efter bagagehallen.
 

Nemo

Medlem
Eller som när jag blev avvisad från Fast-Track på Gardermoen med argumentet att den är bara till för om man har bråttom, och jag hade ju faktiskt hela 30 minuter på mig. Att jag visade att jag hade EBG hjälpte inte. Det blev att ställa sig i vanliga security-kön (10 minuters väntan) för att sedan få småspringa till gaten.
 
Idag är det midsommarkaos på Gardemoen. Alla svenskar ska hem! Oslo Loungen hade knappt en ledig sittplats och folk står och gråter för att deras flyg är inställda och det nästa är fullt!

Ursäkta min trådnekrofili!
 

mha321

Medlem
Idag är det midsommarkaos på Gardemoen. Alla svenskar ska hem! Oslo Loungen hade knappt en ledig sittplats och folk står och gråter för att deras flyg är inställda och det nästa är fullt!
Gott om plats i sas gold lounge :) och hörde nyss utropet om meal vouchers till strandade Norwegian longhaul passagerare...
 
Toppen