Senaste nytt

Vad väntar hösten 2015?

pswe

Medlem
Dagens SAS rapport var väl ingen munter läsning, men pressmeddelandet avslutas spännande


"Med de åtgärder som genomförs ser vi en möjlighet att ytterligare förstärka erbjudandet till Skandinaviens frekventa resenärer bland annat genom att expandera SAS interkontinentala erbjudande. Vi planerar nya direktlinjer från Oslo och Stockholm till Nordamerika och Asien, med start under hösten 2015”, säger Rickard Gustafson, SAS VD och koncernchef."


Nya maskinerna börjar dyka upp under 2015, det kan väl skapa möjligheter. Vågar vi hoppas på Singapore eller Peking från Stockholm?
 

NotRyan

Medlem
"Med start under hösten 2015 planeras dessutom nya direktlinjer från Oslo och Stockholm till Nordamerika och Asien, vilket också innebär att flottan utökas med tre flygplan."

Dom swappar ut alltså inte ut någon av de gamla i det läget. Man kan göra en del bra med ett tillskott av 3 maskiner.

Med tanke på att det lär ha varit den dåliga beläggningen på Beijing som sänkte Bangkok-linjen från Stockholm så blir det väl troligtvis inte Beijing som ny destination.

Kan man tro Singapore som slingas med någon USA-destination?

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

EBGGOT

Medlem
"Med start under hösten 2015 planeras dessutom nya direktlinjer från Oslo och Stockholm till Nordamerika och Asien, vilket också innebär att flottan utökas med tre flygplan."

Dom swappar ut alltså inte ut någon av de gamla i det läget. Man kan göra en del bra med ett tillskott av 3 maskiner.

Med tanke på att det lär ha varit den dåliga beläggningen på Beijing som sänkte Bangkok-linjen från Stockholm så blir det väl troligtvis inte Beijing som ny destination.

Kan man tro Singapore som slingas med någon USA-destination?

Mvh
/NotRyan

Kan det inte vara Shanghai? Tror det kommer bli där SAS redan är baserade ...
 

011430121

Medlem
Personligen tror jag på Tokyo tillsammans med ANA, Nordamerika är ju inte bara USA kan ev. bli någon destination i Canada
Vill minnas att SAS räknade på Toronto för ett tio tal år sedan.
Sedan kan det väl flyttas trafik från CPH till ARN/OSL

Undrar vilken/vilka personalgrupp på 300 personer som får gå
 

AABack2ARN

Medlem
Support, administration och ledning hänvisar SVT Text till.

Avseende nya linjer tror jag på det först när de finns på plats och det går att boka biljetter.
 

jth

Medlem
Det vore ju riktigt kul om de kunde återuppliva Seattle-linjen, om bara bolaget överlever tills 2015.
 

Jakob K

Medlem
Personligen tror jag man måste göra om och göra rätt i SAS. Bäst att lägga ner och sedan bygga upp från början igen.
 
Toppen