Senaste nytt

Söker pool villa i Phuketregionen

Hittade tyvärr ingen tråd om detta, merga gärna.


Söker efter en pool villa någonstans i Phuket/Krabiregionen i januari för en familj bestående av 2 vuxna och 2 barn (5 o 6 år gamla).

Det ska befinnas nära golfmöjligheter och en fantastisk kids club.

Egen villa med simbassäng och kanske någotslags kök.

Budjeten rör sig runt 500€/natt.

Idéer?
 
Känner inte till blocket, men låter som en sida för privatpersoner. Familjen behöver alltså en kids club, det finns det antagligen inte på sådana villor?
 

agehall

Medlem
Är det en vanlig villa (som i ett hus) eller en villa på en resort du vill ha? Det framgår inte helt tydligt.
 

Senator

Moderator
Kolla Le Meridien i Khao Lak. Var där med vänner som hade massor av barn i februari. Villorna var rätt schyssta.
 
Har bott på LM Khao Lak flera gånger och gillar resorten. Pool villan är kanske lite för liten för 4 personer. Grejen är den att LM hoppar av 31 oktober och känns fel att rekommendera en resort som hoppar av en brand såpass nära. Det kan bli bättre eller sämre, man får väl se med tiden.

Andra förslag i denna stil, kanske lite nyare/stiligare? JW marriott verkar också bra, men vet inte om de har villor där. Hur är det med golf där i trakten?
 

Alf

Medlem
Andra förslag i denna stil, kanske lite nyare/stiligare? JW marriott verkar också bra, men vet inte om de har villor där. Hur är det med golf där i trakten?

Marriott har inga villor, bara lägenheter. Mycket bra och trevliga lägenheter. Är detta ställe intressant så hör med @swiss via PM, jag har hyrt via honom till bra pris.
 
Prova The Naka Phuket, fantastiskt ställe 10 min från phuket, egen strand, stor gemensam pool och alla hus har egen lite mindre pool. Vi hade en 3 room villa på 235 kvm. Kan verkligen rekommendera det. Bilden tog jag det första vi såg när vi kom in. :) Mitt sovrum va det som man ser som hänger ut över kanten.

THE NAKA PHUKET | The exclusive luxury villas on the west coast of Phuket, Thailand.

thenakaphuket.jpg
 
Toppen