Senaste nytt

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

  • Arlanda Express

    Votes: 31 32,0%
  • SJ-tåg

    Votes: 4 4,1%
  • Upptåget

    Votes: 4 4,1%
  • Flygbussarna

    Votes: 8 8,2%
  • Swebus

    Votes: 4 4,1%
  • SL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • UL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • SuperShuttle

    Votes: 0 0,0%
  • Taxi

    Votes: 18 18,6%
  • Egen bil

    Votes: 20 20,6%
  • Jag har privatchaufför :)

    Votes: 6 6,2%

  • Total voters
    97
  • Poll closed .

Jacob

Medlem
Vi börjar det nya året med en fråga som alla kan svara på, såväl bofasta som besökare, hur tar du dig normalt till och från Arlanda? Åker du kollektivt? Egen bil? Eller har du så väl förspänt att det är någon annan som kör dig?

Motivera gärna ditt val också! (restid, tidtabell, pris, tillgänglighet, bekvämlighet osv)
 

Bryant

Medlem
Åker jag själv blir det alltid flygbuss eftersom jag har gångavstånd till hållplatsen. Åker jag med tjejen så blir det alltid Taxi och då oftast airportcab eftersom de är billigast.
 

David

Medlem
De senaste gångerna jag varit i Stockholm har jag tagit A-train till stan och sedan taxi, blivit upphämtad eller promenerat till hotellet och vice versa på vägen hem. Tycker det fungerar jättebra.
 

palmen

Moderator
Får oftast skjuts både till och från flygplatsen, man får ställa upp för varandra. Billigare att komma hem och bjuda på en fin flaska dryck som tack för skjutsen än att åka taxi.
Går ingen flygbuss i närheten så det går bort om man ändå inte är i stan. Att ta sig till centralen och sen arlanda express ut till Arlanda skulle ta 50 minuter, motiverar inte riktigt priset när det dessutom tar lång tid från A till B.
Om ingen kan köra så blir det oftast taxi
 
Bra omröstning! Jag har blivit bekväm nu när man har familj - det blir i stort sett uteslutande egen bil till Arlanda. Om det är kort resa parkerar jag inomhus trots att det är lite dyrare. Dom där långtidsparkeringarna ALFA/BETA är så obekväma att man likaväl kan ta taxi.
 

Jacob

Medlem
För egen del blir det mestadels Flygbussarna. Framförallt då jag har en busshållplats som är lätt att ta sig till från bostaden. Det har även blivit någon resa med Arlanda Express, Flygtaxi och vanlig taxi.

Har faktiskt även testat Pendeltåg + buss via Märsta några gånger när jag inte haft bråttom och inte varit sugen på att betala för en buss eller tågbiljett. Det fungerar egentligen helt OK och tar inte mer än en kvart längre in till city än vanliga flygbussen, även om det förstås är ett mindre bekvämt sätt att resa.
 

jsn

Medlem
Beror på om jag tar ett kvällsflyg efter en dag på jobbet, eller om jag tar ett mogonflyg eller ett flyg mitt på dagen efter att ha jobbat hemifrån några timmar. I det första fallet blir det bli, annars Upptåget (18min från Uppsala C).
 

Kricka

Medlem
Bor väster om stan vilket gör att det oftast blir taxi men de få gånger jag reser med
bara handbagage och skall till City så är Arlanda Express suveränt !
 
Toppen