Senaste nytt

Nöjda med Radissons internet?

Ja, internet är ingen mänsklig rättighet - men nu när jag mer eller mindre bor på Radisson hotell i Norge blir man irriterad när det inte funkar. Hemma har jag 1000/100 men det jämför jag inte med, eftersom jag använder min uppkoppling på ett helt annat sätt (stream/onlinespel). Nu på hotellet vill jag läsa mail, surfa forum och ibland kanske se en serie/sportsändning över stream. Det sista kan jag glömma. Även på udda tider.

  1. Uppkopplingen är så seg att det inte ens går att ladda hemsidor mellan 19-22.
  2. Autentiseringstjänsten där du matar in namn och rumsnummer dör då och då
  3. Mottagningen är oftast två av fem, trots fina Cisco Accesspunkter

Jag påpekar varje vecka hur dåligt de fungerar och varvid de säger att leverantören(swisscom) haft problem?
De annonserar stolt med "Free high-speed Internet" (Free high-speed Internet - Business Meetings, Events & Conferences - Radisson Blu (SAS) Hotels & Resorts), i min värld klingar det dåligt.

Jag har hittills bara bott på Radisson Blu Plaza och Radisson Blu Alna i Oslo. Och de använder samma system och levererar lika dåligt. (OffTopic/När jag tidigare bodde mycket på Scandic var det inte heller fläckfritt/)

Funkar det bättre på andra Radisson-hotell?

ps. Inlägget skrevs från en tethrad-telefon..
 
Last edited:

Unicornone

Medlem
Har bara legat på Radisson/Carlzon i US, Thailand och Sverige men väl på ett tjugotal olika. De verkar ha samma lösning på nätet på de allra flesta och de har alla fungerat tillfredsställande. Mina appar, mail o surf funkar helt ok reser numera bara med padda o ajfån sedan officesviten kom till paddorna.
På mitt förra jobb uppdaterade vi all com-utrustning åt Swisscom på Scandic under 2013, det var inte ett heeelt smärtfritt jobb. Swisscoms VD avled i en infarkt under projektet.. Nu hoppas jag väl att det fanns andra orsaker till det men det var inte en walk in the park precis..
 

mha321

Medlem
Jag har hittills bara bott på Radisson Blu Plaza och Radisson Blu Alna i Oslo. Och de använder samma system och levererar lika dåligt. (OffTopic/När jag tidigare bodde på Scandic var det inte heller fläckfritt/)

Funkar det bättre på andra Radisson-hotell?

Fungerar utmärkt på Radisson Blu Nydalen ju ikväll. Inga problem att då hd på Netflix till exempel. Men enligt min erfarenhet varierar det våldsamt mellan olika tillfällen. Oftast när det väl är strul tycker jag det brukar ligga i själva inloggningen. När man väl är inne brukar det bara ok även då (tills man ibland "ramlar ur") .

Har aldrig haft problem på just Plaza trots ganska många stays där, men det säger inte så mycket, min uppfattning har varit att det för det mesta har varit problem någonstans centralare.
 

mha321

Medlem
På mitt förra jobb uppdaterade vi all com-utrustning åt Swisscom på Scandic under 2013, det var inte ett heeelt smärtfritt jobb. Swisscoms VD avled i en infarkt under projektet.. Nu hoppas jag väl att det fanns andra orsaker till det men det var inte en walk in the park precis..

Kul. Jag och en kollega sprang på och delade några öl med en av dina kollegor i Köpenhamn under den perioden, som höll på på och bytte på scandic där :)
 

underhund

Medlem
Nej, för mig fungerar det oftast svajigt. Senast i Malmö över fyra nätter, internet fungerade bara de första fem minuterna. Sedan dessa "autentieringsproblem". Då jag påtalade detta för receptionen fick jag tala med Swisscoms support, istället för att receptionen tog över ärendet. De gav upp efter mitt andra samtal... Det är sånt man tycker borde vara en självklar service, att jag vet att någon reder upp situationen om något strular.
 
Visst är det märkligt, alltsom oftast surfar jag via mobilen eftersom det utklassar Radissons internet. Det borde ju inte vara så, men tyvärr. Skönt att jobbet har ett bra roaming avtal. Ett hotell som tar 1500kr natten, borde ha råd med ett fungerande internet. Det är ändå år 2014 och ett land i norden, det finns inga ursäkter.

Låter det inte konstigt att Norwegian, SAS eller SJ som har helt andra tekniska utmaningar levererar ett bättre internet än vad Radisson gör?
 
Last edited:
D

Deleted member 4971

Guest
Radisson Arlandia surfar jag på just nu och det går hur fort & bra som helst.
bbb.png
 
Last edited by a moderator:

coclol

Medlem
Radisson Plaza i Oslo är så segt att mitt klagomål till hotell-VD och CC ansvarig i Bryssel får nog dröja tills en annan dag.
 

mry

Medlem
Jag är väl generellt nöjd med internet på Radisson. Det är ju inte alltid supersnabbt, men det känns som att det svajar i hastighet beroende på hur bra enheter gästerna koppla upp mot nätet för tillfället. Har ibland märkt att det går riktigt segt på royal viking men då brukar jag ju köra 4G istället och då går det mycket fortare. Det sämsta nu för tiden är att allt fler hotel går ifrån att ha internet med nätverksuttag på rummet.
 

Agö

Medlem
Jag är väl generellt nöjd med internet på Radisson. Det är ju inte alltid supersnabbt, men det känns som att det svajar i hastighet beroende på hur bra enheter gästerna koppla upp mot nätet för tillfället. Har ibland märkt att det går riktigt segt på royal viking men då brukar jag ju köra 4G istället och då går det mycket fortare. Det sämsta nu för tiden är att allt fler hotel går ifrån att ha internet med nätverksuttag på rummet.

Mmm, och på de kassa rummen på baksidan har det flera ggr hänt att det inte funkat öht. Har då klagat och fått ett annat rum. På väg till SkyCity nu, där brukar det vara riktigt bra.
 
Toppen