Senaste nytt

Qatar Airways Dreamliner trasig på Arlanda den 16 juni - hjälp med alternativ resväg

adhoc76

Medlem
Hej forumvänner. Min pappa och hans hustru ska iväg på en försenad bröllopsresa. Qatars dreamliner (QR168 idag den 16 juni) har en trasig vinge och står kvar på Arlanda, i skrivande stund två timmar försenad. Det gör att de redan nu har missat anslutningen i Doha vidare till Kuala Lumpur.

Det ser kärvt ut att få iväg planet från Arlanda - så OM förseningen skulle innebära att planet inte kommer iväg förrän imorgon inställer sig frågan om någon duktig forumräv kan hitta en smidig resväg till Kuala Lumpur inom One World? Jag vet att flygbolagen försöker lösa detta, men det är aldrig fel att föreslå dem ombokning.

Snabbast möjliga resväg önskas så att de blir försenade så lite som möjligt vid ankomst. De skulle ha kommit fram den 17/6 kl 14:10 lokal tid.
 

jumbooze

Medlem
Screen Shot 2014-06-16 at 17.59.33.png
Skulle denna fungera?
 

adhoc76

Medlem
Skickligt! Jag visste att man kunde lita på er! Informationen på Arlanda verkar variera. Senaste informationen är att planet ska kunna lyfta kl 19:00 ikväll. Det innebär alltså att de blir ombokade till den flight från Doha till Kuala Lumpur som jumbooze hade med i sitt förslag. Får se om de kommer iväg?!
 
Last edited:
D

Deleted member 4971

Guest
Tyckte planet såg bra ut när jag landade för 4 timmar sen från Geneve. Stod där med motorerna igång :eek:
 
Toppen