Senaste nytt

Flyvning med SAS booket via United - hvilken booking klasse?

obs

Medlem
Hej,

Et par spørgsmål til en rejse fra København til Los Angeles som jeg har booket med United. Første leg er med SAS fra København til München, og herefter videre med United til Houston og Orange County (SNA).

Billetten er udstedt, og bookingen er nu også dukket op i SAS app, dog med et andet booking nummer end det oprindelige hos United (United bruger måske ikke Amadeus?). Jeg har også allerede fået tildelt plads i SAS Plus kabinen, da jeg ringede til SAS for at spørge om jeg ville få mulighed for at kunne vælge plads på forhånd, og i så fald hvornår.

I bekræftelsen fra United står bookingklassen på strækningen CPH-MUC angivet som Y, hvilket jeg egentligt troede var Economy, men i følge SAS' hjemmeside hører denne klasse også til SAS Plus. Men kan man regne med at det er klasse Y, også i forhold til pointoptjening? Eller kan billetten være booket i en anden klasse, og kan jeg i så fald kontrollere dette noget sted? Jeg har slået bookingen op på Checkmytrip.com og SAS' hjemmeside, men her fremgår denne information ikke.

Rejserne med United metal skulle være booking-klasse P, hvilket skulle give 200% til SAS Eurobonus. Er det korrekt opfattet?
 

agehall

Medlem
obs - vad har du betalat för biljetten? En biljett i Y CPH-SNA kostar 22k SEK plus skatter och avgifter. Jag blir alltid lite skeptisk när någon tror sig ha bokat något i bokningsklass Y - oftast är det kabinklass Y vilket innebär vanlig economy...
 

obs

Medlem
obs - vad har du betalat för biljetten? En biljett i Y CPH-SNA kostar 22k SEK plus skatter och avgifter. Jag blir alltid lite skeptisk när någon tror sig ha bokat något i bokningsklass Y - oftast är det kabinklass Y vilket innebär vanlig economy...

Jeg betalte i alt 13.052 DKK, men der er kun ét leg i fare class Y, resten er i P.

Min rejse ser sådan ud:
København-München med SAS (Y)
München-Houston med United (P)
Houston-Orange County med United (P)
LAX-Houston med United (P)
Houston-München med United (P)
München-København med Lufthansa Cityline (P)

Såfremt mit opslag på Saudi Airlines' hjemmeside viser de faktiske oplysninger, er det sådan det ser ud.
 
Toppen