Senaste nytt

Icelandair business class (Saga Class)

joelflight

Medlem
Hej!
Jag undrar om någon har nån uppfatning av Icelandairs bussinessclass kallat Sagaclass. Tänker på lounge, kabin, stolar, service, underhållningssystem, mat och dryck m.m. även ifal någon har info om premium economy kallat Economy comfort

Tackasam för svar
 
A

Aurora

Guest
Fløy de KEF-ARN i Mai.

Loungen var fresh og fin, tror de er ferdig å pusse den opp nå også (?). Det var ingen støy relatert til utbyggingen, kun en del som var avgrenset. Litt lite utvalg av mat og drikke, men av det som var der var det godt. Farlig god sjokolademousse der.

Selve kabinen er av en litt eldre sort, men setene er gode og behagelige allikevel. Underhållningssystemet er vanvittig bra, de har det beste inflight-map-systemet jeg har sett og godt utvalg filmer osv. Veldig bra touch-skjerm.

Maten er det beste synes jeg, det er den beste maten jeg har fått ombord i et fly. Har flydd Lufthansa og Swiss på business class, men saga class måltidet til icelandair troner lett over det. Høy kvalitet. God øl.

Vi hadde hele saga-kabinen for oss selv så servicen var helt upåklagelig - men det er kanskje ikke representativt for alle flights ;) he he he.
 
A

Aurora

Guest
1977445_10153832894575167_1847919835_n.jpg


12934036414_b1417cf64d_c.jpg


:)
 

Traveller

Medlem
Icelandair skall ha bytt ut alla sina Sagaclass till nya stolar. Flög med dom i den gamla uppsättningen för två år sedan och det var helt kass. Men, så flög jag igen och då i den nya uppsättningen. Riktigt bra med breda stolar, god mat och Service. Precis som Aurora säger så är SagaClass loungen på Keflavijk supertrevlig. Stor, öppen med bra innehåll. Tidigare fick man även Eurobonuspoäng genom ett samarbete IcelandAir hade med SAS men endast då man flög just SagaClass. Men, det samarbetet försvann för några år sedan tyvärr.
 
Sist jag flög med Icelandair hade de ett sammarbete med Finnair plus så vill du inte kreditera dina flygningar till Saga Club kan du alltid regga ditt Finnairkort (om du har ett sådant) och samla poäng på den vägen.
 
Om dom fortfarande har kvar sina gamla recliner stolar och skriver "Luxurious business class seats" måste dom va bra på att skämta....

Saga Class enbart värt att boka om du flyger riktigt långt. Annars är premium eco på Icelandair tillräckligt för dom pengarna.
 
Ursäkta för att lyfta en gammal tråd men smyger in en aktuell rapport från Saga-class ARN-KEF;
Bra fungerande prio-boarding dock ingen predeparture-drink men det kan väl ursäktas maa att alla andra gör samma. Väldigt bra säten för en tre timmars flygning, inte lie-flat men väldigt bekvämt. Champagne direkt efter start med återkommande påfyllning, tyvärr kall mat men helt ok, filet of beef med mixade grönsaker. Otroligt bra utbud av GT med åtta olika kombinationer om jag kommer ihåg rätt, provade bara tre….
Det var inte sista gången och absolut en möjlighet på väg till USA om man törs lämna *A.
 
Toppen