Senaste nytt

13 ungdomar Arlanda - Kuala Lumpur okt-nov 2014 lågt pris

ESOW

Medlem
Min son ska med 12 andra ungdomar på jobbpraktik i Kuala Lumpur. Har läst forumreglerna och är medveten om att det bör handla om frekventa resenärer. Hoppas ändå på att kunna få hjälp då min syster pratat varmt om vilken enorm kunskap som finns här.

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Kuala Lumpur
När vill/behöver du resa ut? 23 okt kväll (efter 18.00) eller 24 okt.
När vill/behöver du komma hem? Vara hemma senast 23 nov
Hur länge vill du vara borta? Flexibel -1 dag på hemresan om priset är tillräckligt lågt.
Hur många personer som skall resa? 13 personer. En är 17 år och övriga är 18 år.
I vilken kabinklass? Oviktigt, lågt pris styr.
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Gärna Star Alliance för EuroBonuspoängens skull. (Helst inte Qatar Airways)
Vad är din budget? Max 8500 SEK/biljett
Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris, max 1 stopp, restid kortare än 20 t
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Skriv gärna priser du kunde hitta själv genom sökning på bl a ITA Matrix.
Har inte kunnat söka på 13 biljetter samtidigt då max antal är 9.
Hittar då t ex
KLM
ARN 24 okt kl 13.10 - KUL 14.55 restid 19.45
KUL 23 nov kl kl 23.49 - ARN 10.10 restid 17.21
pris Matrix för 9 pers 64390 SEK (7154 SEK i snittpris/biljett)

Som nykomling på forumet hoppas jag på överseende om jag varit för snäv i önskemålen. Ställ gärna frågor om något saknas/är otydligt.

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Välkommen till forumet, måste säga att det var ett väldigt informativt första inlägg.
Tyvärr har jag dålig koll själv på att boka så stora grupper, men det kanske går att få till någon gruppbokning.
Kilroy Travels vet jag ska vara duktiga på ungdomsbiljetter som kanske är ett alternativ i det här fallet.

Gjorde bara en sökning på 1 person för att se lite alternativ och om det ska vara Star Alliance verkar det vara Lufthansa eller Turkish som gäller för att komma under 8500 kronor. Resebyråer kan säkert ha avtal med Thai som gör att deras biljetter också blir ett alternativ.
 

Dr. Miles

Expert
Man kan inte boka fler än 9 personer i en och samma bokning som en normal bokning. Du behöver att kontakta antingen flygbolaget eller en resebyrå för en sådan gruppresa.

Om ni är under 26 år, kan det vara värt att kontakta t ex Kilroy. De brukar att ha bra priser för ungdom&student.
 

Nemo

Medlem
Ett alternativ är ju att göra en gruppbokning direkt med flygbolaget. Se exempelvis Home | Malaysia Airlines, klicka på More than 9 passengers? och få en offert. Ju större grupp, desto större risk att någon behöver avboka pga sjukdom etc, kolla upp villkoren för det. Och dubbelkolla med malaysiska ambassaden ifall det behövs intyg för 17-åringen ty ej myndig, åker utan föräldrar?
 

ESOW

Medlem
Ett alternativ är ju att göra en gruppbokning direkt med flygbolaget. ... Ju större grupp, desto större risk att någon behöver avboka pga sjukdom etc, kolla upp villkoren för det. Och dubbelkolla med malaysiska ambassaden ifall det behövs intyg för 17-åringen ty ej myndig, åker utan föräldrar?

Tack! Ska genast kontakta 17-åringens föräldrar så att det inte blir ett problem och ha ögonen på villkoren för biljetterna.
 

011430121

Medlem
Man kan inte boka fler än 9 personer i en och samma bokning som en normal bokning. Du behöver att kontakta antingen flygbolaget eller en resebyrå för en sådan gruppresa.

Om ni är under 26 år, kan det vara värt att kontakta t ex Kilroy. De brukar att ha bra priser för ungdom&student.

@Dr.Miles, jag är helt överens med dig, men jag lyckades boka en resa för 12 personer med LX på deras hemsida, tror att man kunde boka upp till 30 personer, fick oss i bokningsklass G, blev själv mycket förvånad.
Nu har det naturligtvis strulat till sig, en måste hoppa av, men det är en annan historia.
 

agehall

Medlem
Välkommen hit ESOW. Jag tror du har misstolkat forumreglerna lite. Även om fokus för siten är frekvent resande (helt i premiumkabiner) så diskuteras mycket annat också. Jag måste även säga att ditt första inlägg är föredömligt bra då du använt mallen som de flesta andra misslyckas med.

Enligt de krav du satt upp, så tror jag inte du kommer att få så mycket bättre förslag här än vad du själv hittat. Kravet på max ett byte gör att det inte blir så mycket att välja på.

Det som återstår är, precis som andra redan påpekat, att kolla med Kilroy samt att kolla direkt med tex KLM om de kan ge ett bra pris på en gruppbokning.
 

ESOW

Medlem
Tack agehall, trevligt att höra att jag gör ett bra första intryck. Låter bra att det finns utrymme för mer än det jag läste in i reglerna. Jag har mailat Kilroy och kommer att kontakta bl a Thai och KLM i morgon för att höra mig för om gruppbokning, så får jag se vilka alternativ som finns. Har bokat en och annan biljett under åren, men aldrig så många på en gång. Så er hjälp här är mycket uppskattad!
 
Toppen