Senaste nytt

Skymark Airlines planerar att starta Tokyo-New York med Airbus A380 i 2014

Dr. Miles

Expert
Japanskt LCC, Skymark Airlines hade beställt totalt 6 st Airbus A380 sedan 2010/2011 och väntar på första leverans år 2014.

Flygbolaget tidigare hade annonserat att de skulle starta Tokyo-London med Airbus A380, men de har ändrat sig och kommer att starta Tokyo-New York istället.

Enligt CAPA planerar Skymark Airlines att ha följande konfiguration.
  • First class: n/a
  • Business class: 114 seats
  • Premium Economy: 284 seats
  • Economy class: n/a

(Källa: Skymark switches first A380 destination from London to New York but viability remains to be proven | CAPA - Centre for Aviation)

Lite märkligt att LCC startar en longhaul med Airbus A380 och endast med Business class&Premium Economy.
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som montering av deras A380 har börjat.

Skymark Airlines? first A380 has started final assembly in Toulouse, following painting and delivery of tailplane from Hamburg | Airbus Press release

Några uppgifter om sätet samt pitch/with?
De har inte publicerat bilder eller skiss av säterna än men enligt en japansk artikel är siffrorna som följande.

Antal stolar
Seat pitch
Stole
Business class
114
60 tum
170 graders lutning
Premium Economy
280
38 tum
20,5 tum bred Shell seat

Totalt 394 stolar. Ingen Economy class.

Källa: スカイマーク、A380は計394席のゆったり仕様。欧米へ。
 
Nu har deras första A380 rullat ut ur fabriken: [?????? A380??????? Vol.?]

a380_09.jpg
 

Palazzi

Medlem
Tycker inte de se så mini ut när det handlar om en hel dress.. Hade sett mer utmanande ut som bara kjol.
Däremot kan jag ju undra varför man överhuvudtaget ska ha en kabinklädsel som denna, för jag har svårt att tänka mig att man fyller en A380 tack vare kort kort..
 

Dr. Miles

Expert

Tycker inte de se så mini ut när det handlar om en hel dress.. Hade sett mer utmanande ut som bara kjol.
Däremot kan jag ju undra varför man överhuvudtaget ska ha en kabinklädsel som denna, för jag har svårt att tänka mig att man fyller en A380 tack vare kort kort..

Enligt AviationWire, har Skymark Airlines CEO sagt att de har ändrat längden av kjolarna.
Tidigare modell var ca 25 cm över knäna men nya modellen (kortast) har ca 15 cm över knäna. De har också skaffat 7 oloka storlekar och gjort så att varje anställda kan välja storleken själv.

AviationWire skrev:
 客室乗務員が就航記念キャンペーンで着用する制服は、丈が短いとの批判を受けて、膝上25センチ程度だったものを15センチに改める。西久保社長は、「(A330の)スタートも延びて、スカートも伸びた。話題性で導入したが今更(話題性は)ないだろう。発表時は1サイズしかなかったが、7サイズ揃えて選べるようにした。あれだけ話題になったので、客室乗務員も長めのものを選んでいる」と話した。

スカイマーク、14日からA330就航 「スタートもスカートも伸びた」
 
Toppen