Senaste nytt

Alltid dyrare än priset som visas i ITA Matrix sökmotor

yip_man

Medlem
Hej
lyckas aldrig boka med samma pris som näms i ITA Matrix software. Söker tex CPH>BKK utresa 31/7 hem 9/8. Billigaste pris på resan blir 8800dkk för två persone med Quatar airways. går jag in och försöker boka så kostar samma biljetter nästan 12.000kr

Kan någon reda ur detta för en nybörjare?
 

agehall

Medlem
Det låter som att du antingen får fel bokningsklasser när du bokar eller så är det married segments som spökar.

Edit: Kikade lite snabbt. Du får bokningsklass L när du faktiskt bokar. Matrix hittar O, vilket det faktiskt inte finns plats i.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Även enligt ExpertFlyer är L den lägsta tillgängliga klassen. Matrix verkar dock hitta O-klass som är tillgänglig på CPH-DOH men inte på DOH-BKK så det verkar inte heller vara ett klassiskt problem med "married segments".

Om du provar att boka via Expedia: vad skulle det ge för pris?
 

AABack2ARN

Medlem
Det finns en tråd här på bc som beskriver married segments. Av någon anledning hittar jag den inte nu.

Men i korthet bygger gifta segment på att även om det finns tillgänglighet i en bokningsklass på A-B och B-C behöver det INTE finnas på sträckan A-C (även om den går via B). Ibland är gifta segment till fördel för dem som skall resa via hubbar och ibland inte.
 

flum

Medlem
Amex har tre gånger irad lyckats få till mina ITA Matrix routings. Men senast tog det några dagar. Vet inte om dom har tjänster för privatpersoner men servicen har varit utmärkt. Har skickat in utdraget och sen kommer det en bokad resa.
 
Toppen