Senaste nytt

Avgångar från Köpenhamn med British Airways som serverar lunch

ACervin

Medlem
Vid tidig bokning är ju BA business prisvärd, exempelvis CPH-LHR , men efter att ha inmundigat afternoon thé några gånger vore det spännande att testa lunch menyn. Avgångarna ligger om jag inte missminner mig vid 07, 11, 14, 17. Någon avgång som inkluderar lunch eller finns det ingen lunch på BA från CPH? Fredagen den trettondes I-lands problem.
 

AABack2ARN

Medlem
Stämmer det att
07 är Breakfast
11 är Extended Breakfast
14 är Afternoon tea
17 är Dinner

Eller är 17-flighten också Afternoon Tea?
 

Homer

Medlem
Breakfast - served on flights departing before 09:30
Brunch - served on flights departing between 09:30 and 11:59
Lunch - served on flights departing between 12:00 and 13:59
Afternoon Tea - served on flights departing between 14:00 and 16:59
Dinner - served on flights departing after 17:00
 

Magino

Medlem
Tiderna för BAs servering är följande

Frukost 05:00-9:29
Brunch 9.30-11:59
Lunch 12:00-13:59
Afternoon tea 14:00-16:59
Dinner 17:00-23:29

Homer var lite snabbare
 

ACervin

Medlem
BC är snabbare än Wikipedia! Man tackar (skall väl vara hen nuförtiden för att inte få ett genusperspektiv på syntaxen). Får dubbelkolla tidtabellen, men det kan bli svårt att få lunch på den här sträckan
 

AABack2ARN

Medlem
Jag kan inte för mitt liv förstå hur de kan kalla den där skinkbiten och ostbiten för "brunch". Den är förvisso bättre än eftermiddagsäcklet men nu senast har de bytt ut parmaskinkan mot kokt (smaklös) skinka.

Nåja, det verkar svårt att få till en lunch när man flyger från Köpenhamn.
 

Homer

Medlem
Kan tilläggas att på flighter längre än 3 timmar slippar man både Brunch och Afternoon Tea och får en varm måltid istället, tyvärr är Helsingfors - London några minuter kortare.

Om man inte kan undvika en avgång med Afternoon Tea är ett tips är att testa special food som alternativ
alltså muslim/hindu/kosher osv. som kan t.ex vara en kycklingsallad.
 

AABack2ARN

Medlem
Japp, jag förbeställde vegetarisk på en flight från London som annars skulle ge Afternoon Tea och fick en god sallad - ett lyft.
 
Toppen