Senaste nytt

Planering av bonusresa i SAS nya business class

Andreas.Net

Medlem
Hej, jag sitter och har börjat planera nästa års amex 2-4-1 resa, helst så skulle jag vilja åka direkt till SFO men det verkar vara stört omöjligt så jag siktar på att åka till ORD och ta inrikes därifrån till SFO.

Jag är väldigt sugen på att åka SAS nya C-klass så frågan är hur stor chansen är att man får åka i den nya kabinen om man åker CPH->ORD i April nästa år ?

/Andreas
 

Jacob

Medlem
Det kommer ett ombyggt flygplan per månad med start i januari och det finns 12 flygplan totalt. Det borde i april (månad 4) innebära 33 procents chans. :)

Det första flygplanet ska dock vara en Airbus A340 (uppgift från SAS produktchef i slutet på maj) och det är en A340 som normalt används mellan Köpenhamn och Chicago. Det borde göra sannolikheten lite högre.
 

Ricci

Medlem
Det kommer ett ombyggt flygplan per månad med start i januari och det finns 12 flygplan totalt. Det borde i april (månad 4) innebära 33 procents chans. :)

Det första flygplanet ska dock vara en Airbus A340 (uppgift från SAS produktchef i slutet på maj) och det är en A340 som normalt används mellan Köpenhamn och Chicago. Det borde göra sannolikheten lite högre.
Jacob När skulle de nya 330orna komma?
 
Last edited:

Andreas.Net

Medlem
Jag menar på seatguru t ex.

Spelar det någon roll om man åker ARN -> ORD eller CPH -> ORD när det gäller chansen att få äka i nya C-klassen ?
 

Jacob

Medlem
Jag menar på seatguru t ex.
Så här ser layouten ut (pressfoto jag fått från SAS).

BUSINESS_Back_View.jpg

1-2-1 i sicksack-konfiguration.
 
Toppen