Senaste nytt

Bokningsklass P på Air Canada, är det Business class eller Economy class?

Dr. Miles

Expert
Jag råkade att hitta en bra pris till Montreal, Kanada på ITA Matrix.
Stockholm-Montreal T/R i Business class för ca 11.000 SEK inkl. skatter.
Men jag har lite oklarheter så vill jag fråga er först innan jag postar detta som deals.

ITA Matrix säger att P klass på Air Canada är Business class.
Screenshot20140611_3.png

Det går att boka på Uniteds webbsida men United webbsida säger att P klass på Air Canada är Economy class.
Screenshot20140611_2.png

Fare basis är PLNNSEW, så det låter som en Business class biljett. Men jag kommer ihåg att Air Canada hade Z klass som motsvarade P klass hos andra Star Alliance JV flygbolag förut.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
ExpertFlyer säger att fare basis: PLNNSEW kostar 14.175 SEK utan skatter och ITA Matrix säger att 7.741 SEK exkl. skatter.

Screenshot20140611_4.png
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på att klasshierarkin är (enligt ExpertFlyer) borde det nästan vara Business: J9 C9 D9 Z9 P8 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W2 S0 T0 L0 K0 G0 A0 R4

ITA har för övrigt hittat på en ganska intressant routing ARN-EWR och EWR-YUL-GVA-ARN. Så jag antar att det är biljetter till EWR egentligen.
 

Senator

Moderator
"P" på Air Canada är numera affärsklass och introducerades av AC i april. Så nu tror jag att nästan alla JV Nordatlanten är harmoniserade i alla bokningsklasser
 

Dr. Miles

Expert
"P" på Air Canada är numera affärsklass och introducerades av AC i april. Så nu tror jag att nästan alla JV Nordatlanten är harmoniserade i alla bokningsklasser

Tack för svaret, Senator.
Jag söker och postar deals här men jag använder dem nästan aldrig så sådan praktisk information baserad av din/er erfarenhet är mycket värdefullt för mig.
 
Toppen