Senaste nytt

Bästa flygmusik? Vad lyssnar ni på?

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Hoppas allt är bra med er!
Sitter här och bokar lite resor och samtidigt lyssnar jag på musik.
I skrivande stund så kom jag till Rihanna - Diamonds.
När jag hör refrängen så passar den så bra till SAS nya EB nivå Diamond :) :

"Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
Shining bright like a diamond
We’re beautiful like diamonds in the sky"

Då tänkte jag kolla med andra här i forumet vilken låt/låtar ni brukar lyssna på när ni flyger?
Har haft en del lång flighter sista tiden så nyheter till spellistan är alltid välkomna!

Magnus
 

Alf

Medlem
Åker jag ensam blir det country till fördrinkarna för att sedan övergå till klassisk musik till wiskeyn innan man somnar. Pavarotti är alltid en högtidsstund.
 

Magnus_K

Medlem
Åker jag ensam blir det country till fördrinkarna för att sedan övergå till klassisk musik till wiskeyn innan man somnar. Pavarotti är alltid en högtidsstund.

Soft, är det wisheyn eller musik som gör att du somnar? ;)
Men håller med dig Alf att det finns musik som passar olika bra beroende på vart (take off, landning etc) på flighten man är.

Finns ju inget som slår känslan när man flyger hem en fredag eftermiddag när man closat en deal och ser solen gå ner över horisonten och bra musik i lurarna och en kall GT eller ett gott glas rödvin i handen.
That's EPIC!
 
D

Deleted member 4971

Guest
Vet inte varför, men på senaste tiden har det blivit mycket Winnerbäck av någon anledning.
 

chazzie

Medlem
Det brukar väldigt ofta bli någon obskyr Springsteen-bootleg, fungerar speciellt bra med "working class music" om man åker Economy =}
 

Magnus_K

Medlem
Vet inte varför, men på senaste tiden har det blivit mycket Winnerbäck av någon anledning.

Nice! Hur många reser har du gjort so far? du måste lyssna mycket på Winnerbäck med tanke på alla flighter du har gjort och kommer att göra för att nå rekordet :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Nice! Hur många reser har du gjort so far? du måste lyssna mycket på Winnerbäck med tanke på alla flighter du har gjort och kommer att göra för att nå rekordet :)

Sen 27 maj har jag gjort 47 flygningar. Ja det har blivit en del, men samtidigt är jag dålig och råkar ofta glömma hörlurarna i väskan och då får dom stanna kvar.

Spotify offline läge är guldvärt, all bra musik man på ett enkelt sätt kan lyssna på.
 

rvarttinen

Medlem
Passar oftast på att lyssna av de podradioavsnitt jag missat.. sedan kan det bli lite vad som helst, om det inte blir någon bok som jag inte kan släppa; allt från något klassiskt till modernare (Ott, Zappa eller Nova Nova) eller kanske något avslappnande som Manesh de Moor.
 
Toppen