Senaste nytt

SJ Prio: Halva priset i 1:a klass (2014)

johan_fbg

Medlem
Enligt SJ sommar 2014 kommer SJ även sommaren 2014 sälja biljetter i 1:a klass för halva priset. Kampanjen startar den 9:e juni men hoppas den tidiga trådstarten får någon att vänta med sommarens bokningar.

Screenshot 2014-06-06 23.58.03.png

Från förra årets kampanj:

Halva priset i 1 klass med SJ Prio. Snart är sommarens mest populära erbjudande här igen: upp till 50 % i 1 klass för dig som är SJ Prio-medlem*. Upplev komforten ombord i 1 klass, unna dig en god måltid och se sommarlandskapet susa förbi utanför.Den 1 juni kan du börja köpa dina rabatterade resor. Ange de 8 sista siffrorna i ditt medlemsnummer (utan mellanslag) som kampanjkod. Reser gör du 1/7–18/8. Du kan köpa resan via vår mobilapp, 0771-75 75 75, i SJ Resebutik, hos din resebyrå eller direkt här.
 

johan_fbg

Medlem
Årets rea har nu startat:

Vad: Upp till 50 % i 1 klass.
Köp: Senast 48 timmar innan avresan.
Kampanjkod: De 8 sista siffrorna i ditt medlemsnummer.
Res: 23 juni – 24 augusti.

Upp till 50 % rabatt på resor mellan den 23 juni och 24 augusti 2014. Köp senast 48 timmar innan avresa. Gäller för SJ Prio-medlemmar på SJs dagtåg. Lägsta pris, inklusive 50 % rabatt, 195 kr med SJ InterCity och SJ Regional, 395 kr med SJ Snabbtåg. Bokningsavgift kan tillkomma. Du får köpa upp till 10 st rabatterade enkelresor i 1 klass. Erbjudandet kan inte kombineras med standardrabatter och SJs familjeerbjudande.
 

brykthed

Medlem
Har nu försökt boka flera resor i sommar med 50%-kampanjen, men får bara upp samma pris som utan kampanj-koden. Trots det står det att det är kampanjpris. Har mailat kundservice men bara fått svar med kopia av kampanjerbjudandet på sj-hemsidan. Någon som lyckats boka en resa till 50% rabatt?
 

johan_fbg

Medlem
Har nu försökt boka flera resor i sommar med 50%-kampanjen, men får bara upp samma pris som utan kampanj-koden. Trots det står det att det är kampanjpris. Har mailat kundservice men bara fått svar med kopia av kampanjerbjudandet på sj-hemsidan. Någon som lyckats boka en resa till 50% rabatt?

Har du angett de 8 sista siffrorna i ditt prionummer som kampanjkod? Jag missade själv detta vid första sökningen.

Lyckades boka Göteborg - Arlanda för cirka 450:-
 

brykthed

Medlem
Ja, jag angav de 8 sista siffrorna i mitt prionummer, men det blev ingen rabatt… Ska se om Mr Brykthed lyckas boka någon rabattresa framöver.
 

011430121

Medlem
Jag är okunnig även här, men vill minnas när SJ hade en 50% kampanj så var minipriset 395:- med SJ 2000 om biljetten kostade te.x 550:- så blev priset trots 50% 395:- oj såg att det står så i ett inlägg ovan.
 
Last edited:

brykthed

Medlem
Jo, jag har loggat in också. Tyvärr verkar det som om de avgångar jag är intresserad av inte har rabatt trots att det står kampanjprisutropstecken vid priset. Och trots att det är dagtid och intercity. En av de avgångar jag gått in på och som har exakt samma pris på ordinarie som på kampanj har priser på 331 kr (ej ombokningsbart), 426 kr (ombokningsbart) resp 808 kr (avbokningsbart) i första klass).

Däremot ser jag att vissa avgångar före och efter ibland har rabatt, dock endast några kr, t ex 12 kr rabatt på en 616 kr-biljett, vilket inte är mycket procentuellt sett. Någon enstaka har 50% rabatt (snabbtåget med pris på över 1000 kr i ordinarie pris), men de avgångarna passar tyvärr inte mig.

Så det ser ut som jag inte kommer kunna utnyttja denna så kallade "50%"-rabatt i sommar. Men det står ju i och för sig "upp till 50% rabatt". Men det hade varit trevligt om det hade passat.:)
 
Toppen