Senaste nytt

Hur många bonuspoäng har du på olika flygbolag?

Många av oss gillar att samla poäng och använder fler än ett flygbolag. I denna tråd har du möjlighet att avslöja hur stora besparingar du har just nu inom olika program.

Om du har en plan för hur du tänker/vill använda dom får du gärna göra det!
 

Marcus01

Medlem
170 000 EB poäng. Planen är 2 st F till NYC. Det lär ju bli en utmaning att hitta dem stolarna bara...
30 000 Scandic.
 

johhenrik

Medlem
SAS EB: 130.000 (brännt 200k)
TK M&S: 70.000 (brännt 150k)
EK Skywards: 30.000 (brännt 50K)
QR Privilige: 50.000
FB: 50.000 (brännt 90k)
IHG: 450.000 (brännt 400.000)

Jag brände av flera hundratusen poäng förra året i de olika (inom parentes)

Edit: la till IHG
 
Last edited:
SAS EuroBonus: 300.000 poäng
Avianca LifeMiles: 224.000 poäng
US Airways Dividend Miles: 460.000 poäng
Qantas: 20.000 poäng
Totalt: 1 miljon poäng

EuroBonus
Jag har haft svårt att använda 2-for-1 vouchers och SAS poäng till något vettigt. Gav upp hoppet om att hitta vettiga resor och använder dessa poäng för ströresor inom Europa och Sverige. Kommer få en till 2-for-1 voucher nästa månad, kanske får användning för den i SAS nya kabiner till våren?

Avianca
Har använt dessa poäng en gång; räddade mig när min SQ C blev SQ Economy. Kunde boka om på Swiss Business Class hem från Singapore och var väldigt nöjd. Ser dessa som "skojpoäng" och det kanske blir någon kul First variant på SQ/LX eller något annat där LifeMiles fungerar bra.

USDM
Jag använder främst mina USDM poäng för privatresor; normalt 2-3 First Class longhaul resor årligen till Asien eller Australien. Har en resa bokad denna vecka ARN-CDG-BKK-HKG-SIN-DEL-BKK-LHR-ARN med TG/SG i First.

Resterande USDM poäng hoppas jag kunna använda för en familjeresa (3+infant) nästa vår till Australien/Asien.

Qantas
Jag använder dessa poäng inrikes i Australien, uppgraderar till Business Class. Supernöjd med det :)
 

pitch

Medlem
M&M: 138498 (och 2 vouchers)
EB: 126940 blir (snart bra mycket mer efter EB Challenge och några till MR för att klara den)
LifeMiles: 150000 (sprillans nyinköpta)

Inte ens en halv mille totalt. Ack och ve, jag får jobba på saken.

M&M: räcker ju bara till en enkel i First till Asien, så det blir väl en sån nån gång när det passar.
LifeMiles: tänkte jag ha till impulsköp. (Kanske för att ta mig tillbaka efter att ha åkt LH österut.)
EB: Tjaaa, man kan alltså använda dom till nåt också, menar ni?

Edit: Och så hela 20428 Avios förstås. Glömde totalt bort dom.
 
Last edited:

lscorpio

Medlem
SAS EB: 370,000p planerar använda dem till 2 LH F biljetter till NYC.
AA: 30,000p - vet inte riktigt vad jag ska göra med poängen. De går ut i slutet av juli, så antingen boka ngn ströresa i Economy i den mån det går eller förlänga på ngt sätt.
FB: 90,000p - har inte heller någon plan för dessa. Har förlängt dessa hur länge som helst. Kanske försöka boka en promo-awards resa...
 

Jonas C

Medlem
Nu er det mig der bestyrer familiens konti og det ser ca. således ud:

US Dividend miles: 400.000
SAS EB: Ca. 75.000
AA Advantage: Ca. 20.000
Aegean: Ca. 45.000
Lifemiles: 0! :(

SAS pointene bliver til en eller flere turer i Europa / Norden for familien når der kommer 50%

Dividend Miles bliver til 2xF og 2xC til Sydasien, regner med at splitte op så vi kan være afsted samtidigt men stadig være fleksible +- 1 dag afhængig af pladser. Fortryder jeg ikke købte 200.000 mere ved kampagnen, ville gerne have testet Cathay, BA og JAL first, så håber på en ny kampagne snart.

Aegean pointene hygger sig bare.... :p

Det var planen at købe 150.000 for 14 dage siden, men der kom lige en kreditkortregning på 15K fra ferien og så er lifemiles ikke hvad det har været ... :(
 

Senator

Moderator
I år kan bli det första året jag minns där jag själv bränner av mera miles/poäng på mig själv än vad jag tjänar in. Har inte varit under 350k Avios på fem år..

BAEC Avios: 254,582 Avios efter uttag av 125k + 2 x 50k + 2 x 24k under perioden februari till april
Miles & More: 133,021 efter uttag av 67k i februari
SAS EuroBonus: 40k med 10k + 10k efter helgen på g..
Hilton Honors: 625,830 efter uttag på 100k + 80k i januari

Hilton H är enklast.. Dessa ligger för en framtidig resa till någon lyxresort på typ Maldiverna där det kostar $500+ per natt, eller spontana nätter på t.ex. Hilton Miami Bentley när dom vill ha $1,399 per natt.

BA eller M&M kommer gå åt en del när min bror, far och jag skall på äventyr under hösten. Tanken är att använda 2-for-1 och sedan köpa en C eller F biljett i mitt namn. Avios kommer nog fyllas på med några Boosters till hösten, och sen hoppas jag hinna med en LH/LX F resa någon gång under hösten också.

EB kommer bara ligga och byggas upp. Har numera AMEX, men avvaktar om jag skall gå för 2-for-1 under året eller inte. I så fall blir det sent på året. Nu som man har både EB Amex, BA Visa och M&M Amex skall jag fundera på min strategi framöver.
 
Toppen