Senaste nytt

Tips om Bahrain - aktiviteter och tips på hotell

Funderar på att göra en tvådagars avstickare från Dubai till Bahrain i höst. Finns det nåt skoj att göra där och har ni förslag på hotell?
 

OnlyAFool

Medlem
Funderar på att göra en tvådagars avstickare från Dubai till Bahrain i höst. Finns det nåt skoj att göra där och har ni förslag på hotell?

Funderar på något liknande då jag kanske ska besöka Dubai någon gång nästa vår. Det jag kan tipsa om är att Bahrain har ett F1 race som brukar vara någon gång på våren.
 

Fedup

Medlem
Jag bor delvis i regionen och kan säga att Bahrain är ganska tråkigt (även i jämförelse med Abu Dhabi). Det finns vissa schyssta bazaarer om ni gillar det. Känns väldigt arabiskt och gammalt men med snygg presentation. The Tree of Life är ganska populärt bland folk som besöker Bahrain. Det är ganska intressant då det är det enda trädet i en öken och man är ganska osäker på hur den växt fram (fått sitt vatten). Bahrain är lite mer jordat än t.ex Dubai där mycket är glitz & glamour - blir en liten skillnad rent kulturmässigt vid besöket. Många från Saudiarabien kör en minisemester där då det är lite mer avslappnat på dem religiösa reglerna där.

Sammanfattningsvis kan det vara okej att besöka Bahrain och bara ta det lugnt, besöka något museum, några Hookah-bars och ta del av lite historia.
 
Toppen