Senaste nytt

SAS hemsida visar inte alternativet men kundtjänst kan boka

jumbooze

Medlem
Hej,

Skulle boka en resa mellan CPH-MAD och sökningen på sas.se visar bara Lufthansa-flyg för på tisdagar flyger inte CPH-MAD direkt. Men jag vill ju åka i Plus :/

Hmm, tänkte jag, konstigt att SAS flyger ARN-MAD på tisdagar men inte vill sälja CPH-ARN-MAD.
Ringer och och frågar kundtjänst, jo, hon kunde prisa biljetten utan problem men när jag jmf. med Expedia så skulle SAS ha 25% mer för samma biljett som Expedia (bra där att man kan speca premium eco + bara SK).

Så här bryter jag medvetet mot Agehall's budord. Får se hur det går :D

Ville bara säga att bara för att resan inte dyker upp är det inte sagt att SAS inte kan boka den.

Tycker att RevMgmt skulle titta på det här...


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Homer

Medlem
SAS standardproblem, finns massor av rutter som går att boka via resebyråer men inte på SAS hemsida,
du kan t.ex boka LHR - ALC men försöker du boka ALC - LHR får du svaret Ingen matchning hittades
 

AABack2ARN

Medlem
jumbooze: Är du säker på inte Expedia satte ihop två enkelbiljetter till en bokning.

SAS tappar för övrigt högst troligtvis ganska många resenärer på grund av att deras websida är såpass undermålig.
 

jumbooze

Medlem
jumbooze: Är du säker på inte Expedia satte ihop två enkelbiljetter till en bokning. SAS tappar för övrigt högst troligtvis ganska många resenärer på grund av att deras websida är såpass undermålig.
Jag är inte säker, jag kan bara se att jag fick ett PNR och ett ticketnr på 117-
Var kan jag undersöka det annars?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag är inte säker, jag kan bara se att jag fick ett PNR och ett ticketnr på 117-
Var kan jag undersöka det annars?

Om du bara fått en ticketnr torde det väl vara på samma biljett. Hade det varit två oneways ihopkopplade borde du fått två biljettnummer (men troligen ett PNR). Har du fått samma bokningsklass på bägge segmenten?
 
Toppen