Senaste nytt

Tips Washington D.C. med omnejd?

rvarttinen

Medlem
Halloj!
Har en resa inplanerad till Washington i mars. I och med att det är första gången jag åker dit så tänkte passa på att se mig omkring lite. Bland annat så är väl ett besök på Smithosian National Air and Space Museum obligatgatoriskt?

Air and Space Museum | Museums and Zoo | Smithsonian

Vilka andra sevärdheter är värda att besöka om man har ont om tid (typ, ett veckoslut)? Vita Huset? Går det?
Lincoln National Memorial? Museer..?..
 

Fredrik

Medlem
En fördel är att en hel del sevärdheter är placerade runt the Mall vilket gör att det är förhållandevis lätt att göra flera saker samma dag. Du kan lätt se flera av de kända monumenten som Lincoln Memorial och Vietnammonumentet och kongressen, Vita Huset(tror inte du kommer in) och Smithsonian på samma dag.
 

Malu

Medlem
Jättebra tråd - för jag och hustrun ska också till Washington, men i april. (Award, 2for1...) Alla tips mottages tacksamt. Jag har börjat kolla på hotell och Sofitel ser intressant ut då jag har A-Club-status och det ligger bra till. Palomar ligger högst på Tripadvisor, så det kanske också är värt att titta närmare på.
 

GOTATH

Medlem
Jag åker dit på tisdag för fjärde gången. Bor på Capital Hilton, ett stenkast från Vita Huset. Som svensk går det tyvärr inte att komma in på Vita Huset, men det finns ett visitors center en bit därifrån. Man kommer dock väldigt nära om man är i Lafayette Park! Washington är en av mina favoritstäder. Det är en lugn stad med trevliga människor trots att en stor del av världen styrs därifrån. Det mesta ligger dessutom på gångavstånd!

Här kommer några tips på aktiviteter:

Monument & Museum. De flesta har gratis inträde.
- Air and space museum: Ett måste för alla!
- Newseum: Ett nyhetsmuseum som berättar om pressens påverkan och friheter i världen Newseum | Newseum Home Rekommenderas varmt!
- Capitolium Welcome to the U.S. Capitol
- Gå längs the mall och kolla på Lincolnmonumentet, Koreamonumentet och alla andra intressanta saker.
- National Geographics huvudkontor brukar ha naturutställningar
- Åk upp i Washington Monument och begrunda den vackra utsikten
- Högsta Domstolen
- Spy Museumhttp://www.spymuseum.org/ Om man känner för en ny yrkeskarriär:p

Shopping:
Det finns många shoppingcenter av god kvalitet. Bland annat Macy's, Pentagon Center och i Friendship heights. Rekommenderar varmt att åka ut med bussen till Georgetown(kostar 1$) och strosa runt där ibland fint folk och fina butiker. Rekommenderar speciellt Ralph Lauren.

Mat:
Här tar jag gärna emot tips!

Utflykter:
New York ligger endast 3h bort med tåg. Går utmärkt att åka dit över dagen! Till Philadelphia tar det 2h.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag hade en 24 timmars i augusti, och är också bokat i mars på Lufthansas senaste rea,. I augusti bodde jag på Capitol Hilton som jag var mycket nöjd med som HH Diamond VIP. Min polare och jag skall bo på St. Regis nästa gång.

Mina upptäckter:
1. SEGWAY Tour - suveränt sätt att guidas runt D.C. Kostade ca $60 för 2timmar. Ger en mycket bra överblick över stan och vilka saker man sen vill utforska. Rekommenderas varmt!
2. W Hotel Panorama Bar/Night club - jippi!
3. Old Ebbitt Grill - "power lunch" ställe bredvid Treasury

Det fanns annat, men jag minns inte namnen.
 

agehall

Medlem
1. SEGWAY Tour - suveränt sätt att guidas runt D.C. Kostade ca $60 för 2timmar. Ger en mycket bra överblick över stan och vilka saker man sen vill utforska. Rekommenderas varmt!

Kan bara instämma! Har inte gjort det i D.C., men väl i Chicago. Det är skitkul att åka Segway! Frugan och jag åkte först på en 2h tur runt Chicago och senare hyrde jag en helt själv för en hel dag och gled runt. Detta är helt klart något jag kommer att göra i alla städer jag kommer till där det finns Segways att hyra!
 

Kricka

Medlem
International Spy Museum är riktigt bra ! Kan vara bra att boka biljett via Internet då det
ibland är väldigt populärt. Vill man se massor av dollar så gör ett besök på Federal Bureau
of Engraving and Printing som ligger ett stenkast från The Mall. Glöm för all del inte att
Air and Space Museum har en filial vid IAD där alla stora kärror står t.ex. en Blackbird SR-1.
 

rvarttinen

Medlem
Jättebra tråd - för jag och hustrun ska också till Washington, men i april. (Award, 2for1...) Alla tips mottages tacksamt. Jag har börjat kolla på hotell och Sofitel ser intressant ut då jag har A-Club-status och det ligger bra till. Palomar ligger högst på Tripadvisor, så det kanske också är värt att titta närmare på.

Sofitel brukar hålla bra klass.... bien-être! Själv har jag bokat mig på W Washington D.C. till helgen (efter konferens i Reston).
 

Fredrik

Medlem
Jag har bott på Sofitel i Washington och var nöjd med det. Ska dock villigt erkänna att jag inte hade några jämförelseobjekt mer än ett par Radisson i Europa.
 
Toppen