Senaste nytt

Enkelbiljett från San Francisco till New York i juli

kexxcream

Medlem
På jakt efter en enkelbiljett från San Francisco till New York. Har hittat följande via ITA:

San Francisco - New York med United för $205 i ekonomi.
San Francisco - Boston via New York med Delta för $176 i ekonomi (dock Skyteam).

Tacksam för alla tips!

Varifrån vill du börja din resa? San Francisco
Var är din destination? New York (LGA, EWR eller JFK)
När vill/behöver du resa ut? 15 JUL eller 16 JUL 2014
När vill/behöver du komma hem? -
Hur länge vill du vara borta? -
Hur många personer som skall resa? 3
I vilken kabinklass? -
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som ingår i Star Alliance.
Vad är din budget? (per person) 1350 :-
Vad är det viktigaste för dig? Bra pris.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helt okej.
 

Alx

Medlem
Du har ju redan identifierat de billigaste biljetterna. Är det inte bara att boka innan det blir dyrare? :confused:

De priserna är svåra att komma under något nämnvärt. Numera finns det dessutom bara United och Air Canada att välja på om du vill resa med Star Alliance inom nordamerika. Den sistnämnda är av förklarliga skäl sällan något prisvärt eller särskilt smidigt alternativ för inrikesresor i USA.
 

agehall

Medlem
För flighter inom USA har flights.google.com ett bättre sökinterface än ITA Matrix, men $200 låter rätt bra.
 

kexxcream

Medlem
Vi klipper till med United, som jag har förstått det så kan Star Alliance guldmedlemmar ta med sig en extra reseväska. Eftersom vi är tre personer (en väska per person upp till 20 kg), så innebär det att jag kan checka in två av dessa och betala för den tredje ($25)? Läste att det ingår inget incheckat baggage när man reser ekonomi.
 

Dr. Miles

Expert
Vi klipper till med United, som jag har förstått det så kan Star Alliance guldmedlemmar ta med sig en extra reseväska. Eftersom vi är tre personer (en väska per person upp till 20 kg), så innebär det att jag kan checka in två av dessa och betala för den tredje ($25)? Läste att det ingår inget incheckat baggage när man reser ekonomi.

Hur har du tänkt då?
Som Economy class resenär inom USA med United, ingår inget fri incheckat bagage.
Om det är endast du som har Star Alliance Gold, är det bara 1 fri inckeckat bagage, inte 2 st väl?
 

kexxcream

Medlem
Hur har du tänkt då?

Ska jag vara ärlig så gjorde jag nog inte det fullt ut. När jag tittade på beskrivningen..

Extra baggage allowance†† - an additional 44 pounds (20 kg) or one additional piece of luggage.

.. så tolkade jag det som att man får ett extra baggage och att man som guldmedlem redan är beviljad att ha med en. Feltolkning, utan det är som du säger endast en väska sedan får man betala $25 för första och $35 för andra.
 

Alx

Medlem
Det stämmer att Star Alliance Gold (förutom United Mileage Plus Gold) bara ger en gratis incheckad väska inrikes. De andra två personerna i sällskapet får betala 25$ vardera för sina väskor om de saknar status. Dock är det 23kg som gäller, inte 20kg.

Om ni har tur så har den som checkar in er på UA inte så bra koll på skillnaderna och låter er checka in väskor som om du vore UA*G. Men det kräver i så fall manuell incheckning.
 
Toppen