Senaste nytt

Finnair bäst i Norden - Skytrax

agehall

Medlem
Och här har vi ytterligare ett exempel på dålig journalistik. Hade journalisten på SvD gjort lite research så hade det varit uppenbart att Sh*ttrax är bluff och båg.
 

gusten

Medlem
Och här har vi ytterligare ett exempel på dålig journalistik. Hade journalisten på SvD gjort lite research så hade det varit uppenbart att Sh*ttrax är bluff och båg.

Kan inte yttra mig om Skytrax, men min egen uppfattning om Finnair är mycket positiv, efter att sedan ett halvår nästa helt styrt över mitt veckopendlande dit.
Beklagar det torftiga första inlägget, som skedde i viss hast. Instämmer att man måste infoga kommentarer också.
 

Jacob

Medlem
Själv sorterade jag bort denna för BusinessClass förstasida, men ni kan få hela pressreleasen om ni är intresserade.

Finnair’s 4-star Skytrax quality rating renewed, continues as highest rated airline in Nordics

Skytrax, an international research company for the air transport industry, has renewed Finnair’s 4-star rating based on a product audit conducted as part of the World Airline Star Rating program. A comprehensive audit was carried out on 18 flights in February, during which the auditors carefully examined hundreds of elements of the service and product at airports and onboard.

Since 2009 Finnair has been the only Nordic airline with a 4-star Skytrax rating. The 4-star airline rating is presently awarded to 35 airlines around the world.

“We and our partners want to offer a genuine customer experience to our passengers,” says Jarkko Konttinen, Finnair’s VP Marketing and Product Development. “We at Finnair highly value the Skytrax rating, a sure marker of quality that is understood and appreciated by travelers around the world. As we strive to stay ahead amidst very tough competition, we will continue with our determined work to develop and improve customer service and exceed this demanding standard.”
 

agehall

Medlem
Jag tycker det är bra att BC inte återupprapar dessa fejk-recensioner av flygbolag, även om de ibland kanske är rätt nära sanningen.
 

Jonas C

Medlem
Bortsett från titlarna "Bästa Flygbolag" så tycker jag att betygen på Skytrax stämmer ganska bra med verkligheten.
 

pep

Medlem
Jeg har selv skrevet ca. 90 anmeldelser på SKYTRAX og stort set alle er optaget og rigtigt gengivet, omend af og til "let redigerede". Jeg bruger SKYTRAX til at "tage pulsen" på de selskaber jeg står overfor at skulle rejse med. Omvendt undersøger jeg også mere ukendte flyselskaber før jeg evt. køber billet hos eller til dem. Og jeg synes at de rammer nogenlunde rigtigt hvis man tager et gennemsnit af cirka. 20 anmeledelser. I det mindste får man et billede. Og det er lynhurtigt f.eks. at danne sig et billede af f. eks. Air Serbia, Aer Lingus, eller Aegean hvilket kan være nyttigt hvis man ikke har egenerfaring. Sorry, agehall
 
Toppen