Senaste nytt

Vad händer i Chicago 10-13 september?

palmen

Moderator
Tittade lite på hotell för min kommande vistelse i Chicago och blev lite förskräckt när de flesta "bra" hotell låg på ca 5-600$ per natt i snitt i centrala Chicago
IC var bland de "billigaste" med priser strax över 400$ per natt, Radison skulle dock ha nästan 600$ inklusive skatter i snitt per natt.

Så vad händer i Chicago dessa dagar?
Tydligen oktoberfest, men är det hela sanningen?
Berghoff's Oktoberfest in Chicago | The Berghoff
 

taxvalp

Medlem
Det är nästan alltid något på G i det stora kongresscentret McCormick Place (fler här som varit där?). Just den perioden är det en jättetillställning i alla hallar:

International Manufacturing Technology Show
Event Dates(s): September 8 - 13, 2014
Location: All Buildings
Attendance: 100,200

This event is not open to the public.
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
OK, det förklarar ju saken. Får fundera på hur man ska lösa detta på bästa sätt

Kan rekommendera Airbnb särskilt varmt i Chicago. Gott om fina condos till bra priser i hotelliknande miljö. Senast bodde vi i Trump Tower på 73:e våningen till buspris,..
 

palmen

Moderator
Kan rekommendera Airbnb särskilt varmt i Chicago. Gott om fina condos till bra priser i hotelliknande miljö. Senast bodde vi i Trump Tower på 73:e våningen till buspris,..

Har en vän i Chicago så det kanske går att ordna. Första tanken var ju dock att man skulle ta en LH F till Vancouver dessa dagar och sen tillbaka på något lämpligt sätt. Men det lär inte bli verklighet tyvärr
 

Mickey

Medlem
Jag är i Chicago mellan 12sep-15sep och bokade mitt hotell på hotwire.com. Betalade 3227:- och hamnade på Wyndham Grand Chicago Riverfront.
 

palmen

Moderator
Helt ok pris, vilken kategori valde du? Jag är dock inte säker på exakt vad jag ska göra i Chicago, kanske blir att dra iväg någon stans istället, skulle helst boka något som är helt avbokningsbart.
 

DonM

Medlem
Jag valde "the loop district" och tog det hotellet som fått 95% i rekommendationer.

Jag bodde också i the Loop district för ett par veckor sedan. Bra läge om man inte riktigt vet vad man vill göra - relativt nära till allt.

Kan varmt rekomendera Silversmith Hotel. Iofs inte ett kedjehotel, men det är några gånger ett pluss. Hotellet är helt nyrenoverat med fina rum och cool interiör samt god service. Just nu kostar det ca 5000,- den 10-13/9 (6000,- om det skall vara ombokningsbart).

Jag kan också rekomendera kanalbåtstur med Chicago Architecture Foundation - då får du se Chicago från en helt annan och kanske oväntad sida.

Bon Voyage!
 
Toppen