Senaste nytt

Planering: Ut på tur aldrig sur 2012

lonewolf

Medlem
God fortsättning till er alla! :)

2011 har varit ett fantastiskt år i luften för min del och är det första "riktiga" året då jag verkligen har lyckats med att leva ut min passion för flygning. Ledigheterna från skolan har helt enkelt spenderats till att vara i luften. Varje lov har jag gjort upp en egen liten roster och har endast flugit med min stora favorit Norwegian. Såhär har mina lov sett ut 2011 :p

Sportlov: ARN-GOT-ARN-GOT-ARN-GOT-ARN
Påsklov: ARN-MMX-ARN-HEL-ARN-OSL-ARN-OSL-ARN
Höstlov: ARN-OSL-BOO-OSL-BGO-SVG-OSL-ARN

Men som vi alla vet är 2011 snart slut och jag skulle därför behöva lite förslag på var jag ska nästa år? Alla förslag är mer än välkomna men flyger helst endast Norwegian då det är dem mitt hjärta brinner för.:) Jag funderar personligen på London eftersom jag har aldrig varit där. Men jag måste även erkänna att jag blev sugen på att flyga upp till Kirkenes via Oslo efter att ha sett Hurtigruten "Minut för minut" på NRK.

Jag hoppas att ni kan bidra med inspiration, så lovar jag att återkomma med spännande reserapporter från mina flygningar med Norwegian här på Businessclass.se under 2012.

Vill även passa på att önska er alla här på forumet ett riktigt Gott Nytt År!
 

Cornelius

Medlem
God fortsättning!

Får jag fråga varför just flygbolaget Norwegian är din "stora favorit" och är det ditt " hjärta brinner för"?

Annars kan jag rekommendera ALF. En väldigt fin inflygning i dagsljus och fint väder. Spenderar du en dag eller två där, är snöskotersafari eller hundslädetur över Finnmarksvidda att rekommendera om vintern. Om sommaren är det riktigt bra fiske, om man tycker om sådant.
 

lonewolf

Medlem
God fortsättning!

Får jag fråga varför just flygbolaget Norwegian är din "stora favorit" och är det ditt " hjärta brinner för"?

Annars kan jag rekommendera ALF. En väldigt fin inflygning i dagsljus och fint väder. Spenderar du en dag eller två där, är snöskotersafari eller hundslädetur över Finnmarksvidda att rekommendera om vintern. Om sommaren är det riktigt bra fiske, om man tycker om sådant.

Norwegian passar mina behov och flög även hos dem i cockpit under min medverkan i realityserien Stockholm Arlanda som gick förut på TV3. Efter det har jag hängt mig fast och endast flugit med dem de 2,5 senaste åren. Innan dess flög jag en hel del SWISS, SAS, och Malmö Aviation.

Alta, ALF har du några förslag på hotell där uppe? Fiske lockar kanske inte mig direkt men kan ju vara värt att pröva på! :)
 

GOTATH

Medlem
Norwegian passar mina behov och flög även hos dem i cockpit under min medverkan i realityserien Stockholm Arlanda som gick förut på

Jaha. Är det du som var med?;) För min del får du gärna prova ARN-ATH så att jag kan se om det är värt att ta den på mina resor till ATH:rolleyes:
 

lonewolf

Medlem
That's me! :) ALF och ATH är tillagda på listan som kandidater. Fler behövs innan det är dags att sätta ihop en roster.
 

Gnopps

Medlem
Vad hade du tänkt dig för budget? Norwegian har ju en fin funktion där du kan välja avreseflygplats och datum, sedan se priser till alla destinationer.
 

lonewolf

Medlem
Vad hade du tänkt dig för budget? Norwegian har ju en fin funktion där du kan välja avreseflygplats och datum, sedan se priser till alla destinationer.

Det är en väldigt bra funktion!:) Tittar man på mina tidigare projekt så har de legat på runt cirka 3 000 - 3 500 SEK för alla flights. (Förutom GOT flighterna som jag fick för 500 SEK totalt under en speciell kampanj. Jag måste väl även erkänna att stanna på varje enskild destination inte ligger så mycket i mitt intresse utan det är mest för att kunna säga att jag varit i "Kirikenes t.ex över dagen." I'm crazy, I know!;)
 

palmen

Moderator
Norwegian passar mina behov och flög även hos dem i cockpit under min medverkan i realityserien Stockholm Arlanda som gick förut på TV3.

Om jag kommer ihåg rätt fick du prata med tornet i Kiruna (eller vilka man nu pratar med) och informera om att ni hade någon ombord som behövde någon form av assistans. Eller har jag helt blandat ihop det med något annat nu?
 
Toppen