Senaste nytt

Alternativ till Ida Davidsen i Köpenhamn

Skyraider

Medlem
Jag brukar alltid äta lunch på Ida Davidsen när jag är i Köpenhamn och har tid över. Dock fann jag att det skulle vara stängt när jag är där nästa gång (på måndag). Vilka alternativa smörrebrödsställen kan ni rekommendera?
 
Instämmer med oermen !

Cafe sorgenfri på BroÆggerstÆde 8, Tfn 33115880 är mycket bra.

Fördelen där är att man där kan "bygga" smörrebröden själva när det gäller sill samt fiskefileer.

De har inte Hof på flaska för att den får inte plats i deras gamla kylar men det finns grön Tuborg på flaska!
Beställer du in snaps får du in helflaska som de sedan mäter av vad du har tagit.
(Det finns självklart alkoholfria alternativ!)

Glöm inte att beställa fläskesteken med den krispiga svålen.
 

Magnus_K

Medlem
Min rekommendation är Kronborgs:
Restaurant Kronborg | Frokostrestaurant med fokus på smørrebrød
Varit där ett flertal ggr och aldrig gått därifrån missnöjd.
Bra kvalite på maten och förbannat goda smörrebröd :)
En liten snaps till det är ett bra alternativ.
Personalen är väldigt trevlig och tar väl hand om sällskapet.
Du kan precis som på många andra ställen beställa en mix (en rekommendation från min sida) då får ni ett stort fat och kan sedan välja och vraka.
Stället ligger på en sidogata till Ströget och ni par minuter från Rådhusplatsen.

Magnus
 
Et andet rigtigt godt omend lidt dyrere alternativ er Cafe Lumskebugten, ledet af den meget dygtige kok Erwin Lauterbach der tidligere har haft restaurant Saison - et af mine absolutte favoritsteder i København. Super lækkert smørrebrød, til dels med er moderne twist. Fantastisk beliggenhed ved Esplanaden og Københavns havn. FROKOST - Lumskebugten
 
Toppen