Senaste nytt

Bokningar innan statusuppgradering

Mikey1122

Medlem
Hej på er!
Jag är en flitig läsare av detta excellenta forum och hemsida och nu även reggad.
I juli kommer jag upp över 50k poäng i Eurobonus för första gången under ett kvalificeringsår och blir guldmedlem med andra ord. Har varit silver i många år.

När jag bokar mina resor nu antar jag att det kommer att ändras status automatiskt efter 50k i SAS.
När jag nu ska boka Lufthansa (för ovanlighetens skull) så ska man ange även prefixet EBS i bokningen. Kommer det att justeras också i Lufthansas system när statusupgraderingen genomförs?

Tack på förahnd!
Mikey
 

johhenrik

Medlem
Jag kan inte svara specifikt i detta fallet, men jag skulle tro att det inte kommer reflekteras. Det är ett ganska vanligt fenomen att man får den status man hade vid bokningstillfället på sitt boardingpass om man inte säger till vid incheckning. Sen finns det ju en del rapporter här att EBG på LH ofta dyker upp som EBS, trots att man varit EBG vid bokning. Se till att ha med dig ditt EB-kort som reflekterar status.
 

agehall

Medlem
Välkommen hit Mikey1122. Jag har ingen egen färsk erfarenhet, men jag misstänker att du själv måste ändra på ditt EB-nummer i dina bokningar med LH för att det ska bli rätt.
 

011430121

Medlem
Välkommen Mikey, statusen är inte lätt att ändra på LH, det finns en tråd här på BC om detta, man kan ha varit EBG i många år men gör LH ett nytt bordingcard så kan du helt plötslig få EBS status på en LH flygning.
När Du checkar in på en SAS flygning så kan ditt EBS ändras till EBG om det gör det på någon det sationer där SAS sköter incheckningen.
Ett förslag ring SAS och be dom ändra på de bokningar som du har.
 
Toppen