Senaste nytt

Värt att nå 150 k gränsen AMEX/EuroBonus?

Appfly

Medlem
Har ett AMEX/EB-kort och såg att jag ligger ca 5-7k ifrån att nå 150k gränsen och därmed 2for1 erbjudandet. Jag vill gärna ha erbjudandet då jag tänkt spendera poäng på en resa för mig och min fru i C under 2012.

Har egentligen inget särskilt som jag "måste" köpa, men något kul gå det ju alltid att hitta :) Frågan är om det är värt att spendera 5-7K innan 31 dec så jag får 2for1 eller är det "omöjligt" att hitta bonusresor där jag kan använda erbjudandet och då har jag s.a.s. spenderat 5-7K i onödan. Vill minnas att jag läst att det kan vara svårt att utnyttja erbjudandet då allt måste bokas i samma klass etc. Vad säger den samlade expertisen? Räknar man kronor per poäng så är det bra, men inte om jag inte hittar en resa. Hade t.ex. tänkt mig NY över en långhelg...

Måste förresten biljetten vara i samma bokningsklass eller kabin?
 

Malu

Medlem
Jag tycker nog att det är värt att försöka komma över 2för1-erbjudandet om du har möjlighet. Köp ett presentkort någonstans där du brukar handla, t ex.

Visst är det lite knepigt att hitta bonusplatser, men är man bara lite flexibel med datum eller destination så går det oftast att göra något - OM man är ute i god tid. Jag sökte tidigare i höstas något över valborgshelgen och det fanns 2 C-platser både till ORD, IAD och PEK att välja bland. New York är nog svårast skulle jag tro. Shanghai är annars ett bra tips, även för shopping...
 

MartinH

Medlem
Tips!
Köp presentkort på Bauhaus. Dom skänker 20% av värdet till barncancerfonden, mycket bra "värde" i min mening.
Kampanjen på varuhusen är tydligen över för tillfället, men den kommer återkomma.
Men man kan köpa online på GIVE HOPE
https://apps.facebook.com/givehope_webbshop/category/1-presentkort

...och dom tar inte AMEX (Bauhaus gör det) så det hjälper ju inte OP tyvärr. Men fortfarande ett bra erbjudande!
 
Last edited:

micke

Medlem
Köp en tv eller dylikt och lämna tillbaka den och sätt in pengarna på ett annat kort. Ännu mer Awesome value! ;-)
 

Appfly

Medlem
Ha ha, tack för tipset... behöver inte ens plocka ut TV:n... :-D
Så av tipsen att döma så är det värt att nå 2for1 erbjudandet då det går att hitta platser...
 
Toppen