Senaste nytt

Weekend i Washington DC - tips på hotell

Gott folk!

Jag nappade på SAS kampanj nyligen och bokade en weekend i DC, dels för poängens skull, dels för att jag aldrig besökt DC och ville bocka av det från min lista. Har insett att Dulles ligger helt åt helskotta och sitter nu och klurar kring det här med hotell.

Ni som frekventerat området - har ni tips på bra, hyfsat förmånligt boende där man slipper oroa sig för att bli en karaktär i The Wire.

Är det någon idé att bo ute vid Dulles och sedan transportera sig fram och tillbaka (är ju typ 4 mil från stan) in till downtown varje dag? Eller ska jag sikta på att bo centralt?

Budget? Max en tusenlapp natten.
Reser? 13 nov-16 nov.
Alla tips mottages tacksamt!
 

Fredrik

Medlem
Jag har bott på Hilton Garden Inn Arlington Courthouse Plaza. Det kostar 149 dollar de datumen du funderar på. Helt ok, inget fancy. Läget är hyfsat centralt, i alla fall jämfört med Dulles, men det kräver en del tunnelbaneåkande.
 

Fedup

Medlem
Mitt tips är att du laddar ner Hotel Tonight (Hotel Tonight - Book a Hotel Tonight). Du får utan tvekan dem bästa priserna och kan ofta boka flera nätter än en. Tillgänglighet släpps kl 9 lokal tid på morgonen - annars är mitt tips att du bokar en natt på något hotell och sedan kör på HT på övriga nätter
 

Senator

Moderator
Bo inte vid Dulles, transport är dåligt och det kommer kosta mycket i tid och pengar.. Det du sparar i pengar på hotell går åt i transporter.

Hilton hotellen (Capitol och Du Pont Circle) har ofta bra priser under $150 per natt. Kolla dessa..
 

Flood

Medlem
Jag bodde några nätter förra sommaren på Best Western Rosslyn/Iwo Jima. Lugnt område där det fanns lite restauranger och mataffärer. Gångavstånd till Arlington-kyrkogården och USMC-monumentet, tunnelbana fanns några kvarter bort och det var inte många stationer in till centrum och The Mall.

Finns för 120$ natten på dina datum. Inte det mest spännande hotellet, men helt OK. Kan kanske vara lite knepigt att ta sig från Dulles och dit, jag hade bil till det som jag sedan parkerade vid hotellet under min vistelse och mest åkte tunnelbana.
 

Svenska73

Medlem
Bo inte vid Dulles. Traffiken kan vara grym in till stan. Satsa på Georgetown eller Downtown nära Museum etc. Priceline eller Hotwire är säkra kort. Jag brukar få Westin i Georgetown för 150 usd per natt
 
Som alltid får man bra svar snabbt här på forumet. Jag tar med mig Hotel Tonight-tipset till någon annan resa. Fick en ruskigt bra deal på Hyatt House i Falls Church (570 spänn per natt) och ser fram emot att bekanta mig närmare med tunnelbanan in till city. =)

Återigen, stort tack!
 

Senator

Moderator
Som alltid får man bra svar snabbt här på forumet. Jag tar med mig Hotel Tonight-tipset till någon annan resa. Fick en ruskigt bra deal på Hyatt House i Falls Church (570 spänn per natt) och ser fram emot att bekanta mig närmare med tunnelbanan in till city. =)

Återigen, stort tack!

Du får pinga vår numera in-house expert på DC sembl som är frekvent i DC när resan närmar sig så kan han uppdatera på "whazzzzz uppppppp" och senaste i stan... Jag gillar DC, många sköna ställen att hänga och framför annat massor av intressanta samtal att äga rum för en nyfiken människa.
 
Du får pinga vår numera in-house expert på DC sembl som är frekvent i DC när resan närmar sig så kan han uppdatera på "whazzzzz uppppppp" och senaste i stan... Jag gillar DC, många sköna ställen att hänga och framför annat massor av intressanta samtal att äga rum för en nyfiken människa.

Inte illa att ha en in-house-expert i bakfickan. BC briljerar som vanligt!
 
Toppen