Senaste nytt

Vill åka så långt som möjligt i Business eller högre

Gurkan

Medlem
Har blivit så sugen på att bara få komma bort ett tag. Och varför inte göra det i stil?



Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Så långt som möjligt, om det är varmt är det positivt dock!
När vill/behöver du resa ut? Efter 12 Juni till slutet av Juni
När vill/behöver du komma hem? -
Hur länge vill du vara borta? Mellan 4-9 dagar
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? C eller högre
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Så länge det inte är Ryan eller liknande spelar det ingen roll (OW eller *A föredras dock)
Vad är din budget? (per person) 10 000kr
Vad är det viktigaste för dig? Bra service och sköna stolar.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan gärna göra längre layovers om det finns goda lounger eller sevärdheter i staden.
 

palmen

Moderator
För 10.000 i business kommer du inte "jättelångt", allt är dock relativt.
Dubai brukar man kunna få för ca 10.000 om man hittar en deal, kanske är svårt att få till i juni dock.
Bangkok har man tidigare kunnat åka med Swiss i business för strax över 10.000 kronor, alternativt business ut och economy hem (eller tvärt om).
Annars är det nog inom Europa då får hålla dig för att klara business och under 10.000 kronor.
 

johhenrik

Medlem
Jag köpte en business Arlanda - Bangkok T&R med Turkish för 10.500kr, om det nu är ok att gå över lite grann. Den resan sker 3 juli om jag minns rätt.

Edit: jag mindes fel, 11.500kr kostade den.
 
Last edited:

PYRZ

Medlem
Jag köpte en business Arlanda - Bangkok T&R med Turkish för 10.500kr, om det nu är ok att gå över lite grann. Den resan sker 3 juli om jag minns rätt.

OT men när var det du köpte din resa? Har kollat TK med jämna mellanrum på sistone och just 10500kr har jag inte sett. Dessutom så har priserna gått upp från 11555kr till 12451kr nu :/
 

johhenrik

Medlem
Hmmm... då kanske jag ljög... *letar bland mina papper*

Ja det gjorde jag. Sorry, 11.500kr kostade den. Det var jag som mindes fel helt enkelt.
 

PYRZ

Medlem
Hehe OK. Då är jag med. Förra veckan kostade det 11555kr men nu kostar biljetten (J-klass) 12450 kr...
 
Toppen