Senaste nytt

Kan inte boka om SAS Plus-biljett till önskad tid trots giltig minsta anslutningstid

Thornado

Medlem
Hej!

Jag hade en julkalenders-MR till Aten inbokad 7/6, men på grund av att andra saker dykt upp den dagen så kan jag inte åka då. Istället för att avboka den helt och hållet så tänkte jag boka om den till 28/7, och skulle vilja åka:
SK2933 ARN-ATH 16:25-21:05
SK2934 ATH-ARN 22:05-00:45

Av någon underlig anledning så låter SAS hemsida mig dock inte boka om till dessa flighter. Jag kan välja SK2933 om jag tar hemresan dagen därpå, och jag kan välja SK2934 om jag t.ex. åker till Aten med det tidiga morgonflyget. Om jag försöker köpa en ny biljett så kan jag köpa en biljett på de avgångar jag vill ha, så det kan inte vara problem med MCT.

Ett alternativ är ju givetvis att boka av denna resa och boka en ny resa på de avgångar jag vill ha, men dels är det lite irriterande att det inte funkar som det borde, och sen känns det som att risken att jag inte får mina 3x- och 2x-bonusar är större om jag köper en ny resa.

Någon som varit med om samma problem?
 

fcx

Medlem
Det kan funka att först boka om ena avgången, och sedan den andra, men det är ingen garanti. Ring SAS istället.
 
Findes der ledige pladser i samme bookingklasse? ex. A, ellers så prøve at ringe til customer care, der har jeg booket om ved flere tilfælde.
 
Toppen