Senaste nytt

Mår SK998 dåligt?

Lukas2

Medlem
Kollade på flightradar24, ser ut som sk998 PVG-CPH. Håller på att gå ner i Helsingfors istället.
 

taxvalp

Medlem
image.jpg

Någon som blivit sjuk ombord? Stoppet i HEL är väl knappast planerat och de räknar med att snart vara i luften igen...
 

agehall

Medlem
Den var ju flera timmar sen från Shanghai. Kan det ha nåt med arbetstider att göra?

Näe, är de väl i luften så går man inte ner för sådant. Däremot skulle de kunnat ha blivit kvar i HEL pga detta. Den enda rimliga förklaringen är sjukdom ombord imho. Hade det varit tekniska problem hade man fortfarande varit kvar på HEL.
 

Lind78

Medlem
Jag var med på den flighten, kom iväg från Shanghai väldigt försenade pga åska och tidvis stängt luftrum. Och som Hagander gissade så berodde stoppet på arbetstider, klev på ett nytt crew som tog den sista biten från Helsinki till Köpenhamn.
Detta var dock planerat då kapten redan i Shanghai talade om att deras arbetstider ej skulle räcka till Köpenhamn, man siktade på Stockholm men ganska snart så berättade man att stoppet skulle ske i Helsinki. Bra med information av kaptenen ivf.
 

agehall

Medlem
Tack för uppdateringen Lind78 och välkommen hit!

Jag måste säga att detta var en förvånadsvärd anledning. Jag tror det är första gången jag hör talas om något sådant, framförallt när det var så nära till CPH.
 
Toppen