Senaste nytt

Priority boarding til Gold medlem + non-Gold medrejsende

Frequie

Medlem
Hurtigt spørgsmål som jeg ikke kan finde svaret på nogle steder...

Hvis jeg er Guld medlem og rejser på GO, så har jeg priority boarding. Hvad hvis jeg har 1 passager med på samme booking som også rejser på GO, men som ikke er Guld medlem - kan han boarde samtidig med mig?

Hvad hvis jeg har min familie med på 3 udover mig?

SAS skriver ikke noget om det på hjemmesiden...
 

maba

Medlem
Jag har aldrig haft problem med det utan säger bara att det är min gäst eller familjemedlem. Har dock bara åkt med två utöver mig själv.
 

Mikael64

Medlem
Jag har heller aldrig haft några problem oavsett om jag har haft 1 eller 4 som reser med mig. Har alltid blivit vänligt bemött vid gaten.
 

Flood

Medlem
Har alltid fungerat för mig med en medresenär. Jag brukar säga att vi reser på samma bokning (vilket de också ser när de skannar ombordstigningskortet).

Huruvida det går med en större familj har väl diskuterats i någon tråd tror jag (eller om det gällde fast track?) Där har jag inga egna erfarenheter.
 

Alx

Medlem
Just SAS brukar ju sällan vara särskilt noggranna med vare sig prioboarding eller kontroll av statusnivå. Men min erfarenhet är likt andras svar att det aldrig har varit några problem med att boarda hela familjen samtidigt trots att bara en i sällskapet har guldstatus.
 

fcx

Medlem
Har aldrig haft problem med att "gästa" på prioboarding med andra *A-bolag, men har aldrig haft möjlighet att prova med SAS. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte gick bra med SAS.
 
Toppen