Senaste nytt

[Tips] Hitta bokning / biljettnummer av LifeMiles bonusresa

Dr. Miles

Expert
Det är så många som frågar och det är svårt att hitta info på http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/6399-avianca-taca-lifemiles.html tråden, startar jag en ny tråd för detta istället.


1, Jag hittar inte bokningsnummer av LifeMiles bonusresan.

Du bör kunna se transaktioner via denna länk (inloggning krävs).
Print Receipts

Du kan hitta PNR: XXXXXX när du klickar på "view".​


2, Jag har bokningsnummer men jag har inte biljettnumer (e-ticketnummer).

Om du inte har fått e-ticket e-mail från LifeMiles men du har bokningsnumret, kan du göra så här.

  1. Gå till Ticket Status på Avianca.com
  2. Mata in bokningsnumret och passagerarens efternamn
  3. Ett pop-up fönter kommer upp
  4. Information är nu på CheckMyTrip (nya versionen)
  5. Klicka på PRINT som du kan hitta under bokningsnumret
  6. Ett annat fönster med E-ticket infom öppnas
  7. Skriva ut E-ticket.

Det kommer dock inte stå någon info om skatter utan det ser ut så här.

Ticket number: xxx-xxxxxxxxxxxx

Issuing Airline: TA

Endorsments/Restrictions *M*NON END/REF FEE50USD/CHNG150USD/LIFEMILES TKT AWARD/NO MILES

Ticket status: e-ticket processed: DDMMMYY

Alternativt kan du gå in i http://classic.checkmytrip.com och mata in bokningsnummer och passagerarens efternamn.
Om din bokning är biljetterad, ska det stå ett e-ticketnummer där.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan bekräfta att det inte går att ta fram LifeMiles bonusresa bokning som består endast av Singapore Airlines, varken på Lufthansa.com eller på LOT.com.
 

Henrik_B

Medlem
Min Swissbokning dök upp med samtliga pax inkl. biljettnummer i "My Bookings" i SAS appen, snyggt och prydligt bland övriga bokningar. Allt jag gjorde var att knappa in Bokningsref som kom från LifMiles strax efter genomförd bokning. Positivt överraskad då jag upplevt problem med detta med vanliga bokningar.
 

Glenn E

Medlem
Jag har en bokning bestående av Singapore Airlines och SAS och den kom in på SAS appen och Lufthansas hemsida.
Men min bokning med endast Asiana kan jag bara se på Classic.checkmytrip.com
Jag skulle vilja veta varför det ena funkar men inte det andra.
 

agehall

Medlem
Det beror på vilket bokningssystem som bokningen är gjord i och vilket system som du har en referens ifrån. Det är helt enkelt så trivialt som att alla olika varianter av GDS-system inte pratar helt fritt med varandra (och har inte heller anledning att göra det).
 

jumbooze

Medlem
Jag har tittat på classic.checkmytrip.com och innan reissue av ticket så såg jag på e-ticket fliken segmenten jag skulle flyga och nu efter re-issue så ser jag att e-ticket inte längre visar segment info. De har ändrat e-ticket nummer men PNR är den samma. Alla flyg visar confirmed och är "rätt".
Jag har sett detta ibland att e-ticket fliken på classic visar segment/info och ibland inte, har någon lite mera insight i hur detta hänger ihop.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har tittat på classic.checkmytrip.com och innan reissue av ticket så såg jag på e-ticket fliken segmenten jag skulle flyga och nu efter re-issue så ser jag att e-ticket inte längre visar segment info. De har ändrat e-ticket nummer men PNR är den samma. Alla flyg visar confirmed och är "rätt".
Jag har sett detta ibland att e-ticket fliken på classic visar segment/info och ibland inte, har någon lite mera insight i hur detta hänger ihop.
När flygbolaget kör re-issue, blir det ju ett annat biljettnummer.
 
Toppen