Senaste nytt

Problem med att logga in på saseurobonusmastercard.se

Hasse E

Medlem
Jag har nu hela förmiddagen provat att logga in på ovannämnda site och får bara detta meddelande hela tiden:


Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat.









Säkerhetscertifikatet som presenteras av den här webbplatsen har gått ut eller är inte längre giltigt.




Problem med säkerhetscertifikat kan tyda på att någon försöker lura dig eller snappa upp data som du sänder till servern.

Vi rekommenderar att du stänger den här webbsidan och inte fortsätter till webbplatsen.


RekommenderasKlicka här om du vill stänga denna sida.


Rekommenderas inteFortsätt till den här webbplatsen (rekommenderas inte).



Mer information Mer information

Fler som har detta problem? Det går ju inte heller att nå kundtjänst.
 

Ricci

Medlem
Samma här och det gäller också Statoilkortet, dvs det är väl SEB som glömt att uppdatera något.....
 

agehall

Medlem
Verkar som att de inte uppdaterat sina certifikat ordentligt. Titta själv på om certifikatet ser rimligt ut och fortsätt sedan trots varningen. Det krävs väl en OTP via SMS för att logga in? Så det är ju relativt säkert oavsett.
 

flybob

Medlem
Ser ut som att certet går ut idag.
cert.PNG

Fungerar dock fint att ignorera och fortsätta förbi varningen som agehall föreslår.
 

agehall

Medlem
Är väl ett typexempel på hur folk är glömska. Jag skulle nog klicka continue utan att fundera allt för mycket.
 

jth

Medlem
Jag märkte också detta. Helt klart någon IT-kille som glömde checka av sin todo-lista innan han gick på långhelg. Pinsamt för SEB men jag antar att det är lätt hänt, certifikatet har ju 2 års giltighetstid så IT-organisationen har kanske inte örnkoll på när dom går ut.
 

nlu

Medlem
Jag skulle efter alla ssl problem som varit inte alls rekommendera att klicka ignore på något ssl cert. Man in the middle kan lika gärna finnas eller annan session kapning.
 

agehall

Medlem
Om du syftar på heartbleed, så har det inget med detta att göra. Att ett certifikat har gått ut, är inget stort problem om man vet att det är rimligt, som i detta fall. Det är rätt uppenbart att någon IT-nisse glömt förnya certifikatet men detta i sig försämrar bara trust om man inte har något att relatera till.
 
Toppen