Senaste nytt

Norwegiananställd flyger SAS

Jag blev lite förvånad igår när en man embarkerade SK 712 ARN-HEL med norwegianattribut som tröja och band runt halsen för ID/passerkort.
Varför flyga med värsta konkurrenten? Hade Norwegian störningar i trafiken 30 maj?
 

Lukas2

Medlem
Har också sett en Norwegian åka SAS, det här var CPH till ARN. Det jag tänkte mig, var att de kanske behövde få upp den här personalen snabbt till ett flyg, och då kanske det var SAS som var det snabbaste alternativet.
 

agehall

Medlem
Säkert bara så att de var tvungna att skicka en anställd till en annan bas och att han av någon anledning inte kunde åka med deras egen kärra.
 
Har flera gånger från Sundsvall sett Braathens piloter åka med SAS till Arlanda. Skaväl dit för att flyga ett plan som utgår därifrån.
 

j-n

Medlem
Många inom flygbranchen pendlar och då menar jag inte pendlar från Södertälje till Arlanda utan de pendlar från Helsinfors till Stockholm, Nice till Köpenhamn eller till och med Vancouver till Köpenhamn. SAS är anslutna till en organisiation där deras anställda får flyga till låga priser på massor med bolag i världen. Inte bara Star Alliance utan även Air France m.fl.
Norwegian har bara denna service på sitt eget linjenät och eftersom de inte har så bra täckning som tex SAS så väljer många som jobbar på Norwegian att köpa biljetter på tex. SAS för att komma hem snabbare.
 

pitch

Medlem
Apropå personal som pendlar så satt det vad som verkade vara en hel Norwegian-besättning (minus dom som åker allra längst fram) på samma pendeltåg Stockholm-Arlanda som jag var på, i onsdags. Ni vet, det tåget som bara kom till Lapplands Väsby p g a att signalanläggningen brann upp...

Där hade det kunnat bli lite hårigt att få iväg just det planet, ni må tro att det var strid om taxibilarna i Väsby "centrum" ;)
(Jag behövde som tur var inte delta i den fajten, jag var ute i otroligt god tid för en gångs skull och kunde ta mjölkpallsturen med buss via Märsta.)
 
Toppen