Senaste nytt

Missar bonus pga att man inte checkar ut innan visst datum

JohnBrander

Medlem
Har blivit en väldigt trogen Club Carlsson kund sedan jag fick Concierge-status. Jag försöker självklart boka så smart som möjligt och hoppar gärna på olika kampanjer som dyker upp. En av de senaste var typ 38000 poäng för att bo 3 nätter senast den 13/4. Det gjorde jag med en vistelse i NY som var till den 15. Noterade att poängen inte dök upp på kontot så jag hörde av mig till CC. Svaret var att jag inte hade checkat ut på min sista vistelse den 13. Svarade att det låter inte jättevettigt, jag har bott tre nätter som kampanjen krävde, men blir straffad för att jag inte checkar ut den 13 utan bor kvar till den 15, alltså ytterligare två nätter? Svaret kommer att detta står tydligt i kampanjvillkoren att man måste checka ut senast den 13. Så jag noterar mig som rökt här, vad känner ni andra? Regler är ju så klart regler och antagligen bara att acceptera, men känns det inte lite surt? Jag skulle naturligtvis ha behövt checka ut och sen in igen.
 

palmen

Moderator
Låter som en väldigt korkad regel enligt mig, men om den står med så är det nog kanske inte mycket att göra.
Man kan väl ställa frågan om de hellre ser att man checkat ut den 13e och sedan bor 2 nätter på en konkurrerande kedja.
 

NotRyan

Medlem
Låter som en väldigt korkad regel enligt mig, men om den står med så är det nog kanske inte mycket att göra.
Man kan väl ställa frågan om de hellre ser att man checkat ut den 13e och sedan bor 2 nätter på en konkurrerande kedja.

Just för nyttjandet av den här kampanjen kan det bli så ja... Man måste läsa reglerna så man gör rätt :)
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle naturligtvis ha behövt checka ut och sen in igen.

Det är inte säkert att det skulle hjälpt då dom kan slå ihop bokningarna till en vistelse om du har otur, det bästa är att lusläsa reglerna och anpassa sina bokningar efter det, exempelvis genom att byta (Club Carlson-)hotell några gånger under vistelsen.

Mvh
/NotRyan
 

Lollet

Medlem
Jag bodde i Dubai 12-14 april. Mailade i förväg och tog reda på att jag var tvungen att checka ut den 13e. Så jag bokade för säkerhetsskull andra natten på ett annat hotell.
 

agehall

Medlem
Apkorkad regel skulle jag säga, men tyvärr inte så mycket att göra. Hade jag skrivit reglerna hade jag nog fokuserat på att vistelsen skulle ha påbörjats senast ett visst datum men struntat i när den avslutades.
 

JohnBrander

Medlem
Tack för att fler tycker detta var korkat av CC. Men det verkar helt enkelt som att man helt enkelt får hålla koll på detta framöver.
 
Toppen