Senaste nytt

Förbättrad poängintjäning på Intercontinental hotels fr.o.m. 1 Juli

jumbooze

Medlem
Enhancement, skulle vilja se deras kalkyler, dyr rate typ BAR annars så kunde ju man få bra utdelning på en billig rate.
Nu så blir det knutet till USD, njae, man får väl plocka in det mesta på bonuskoder.
 

Alx

Medlem
Där håller jag inte alls med. De flesta stays är ju till att börja med längre än en natt. Men inte ens vid en natts vistelse känns det som att allt för många Intercontinental kostar under 200$! Så jag är helt övertygad om att det nya beräkningssättet kommer att gynna de allra flesta.
 

jumbooze

Medlem
Där håller jag inte alls med. De flesta stays är ju till att börja med längre än en natt. Men inte ens vid en natts vistelse känns det som att allt för många Intercontinental kostar under 200$! Så jag är helt övertygad om att det nya beräkningssättet kommer att gynna de allra flesta.
Du har nog rätt i flertalet fall men som en som jagar pris och "stays" så kan det ibland gå på annat sätt men som sagt jag förstår intjäning per dollar som model.
 

Ricci

Medlem
Jag tycker ändringen är bra dvs hur mitt resmönster är.
Dock är jag konfunderad på om man ändrar kvalificeringen från Stays till Poäng?:confused:
 

johhenrik

Medlem
Jag har inte hittat ett enda exempel där detta är negativt. Det kryllar ju inte direkt av $99 per natt IC. Det är ju bara IC som förändras till att bli som alla andra hotell. Det är några ANA-hotell i Japan som är kvar på fast poäng, men annars är det borta. Jag kommer 4-dubbla min poängintjäning på detta.
 

johhenrik

Medlem
Jag har nu haft 4 stays, så jag kan ju redovisa skillanden i poäng.

Gamla systemet hade jag tjänat 4x4000 poäng = 16.000

Nu med nya systemet har det blivit: 10.147+19.990+7513+12.816=50466.

Så på 4 stays har jag fått ihop en natt på dyraste IC. Inte så illa pinkat faktiskt. Blev dock inte 4-dubbling som jag sa ovan, men fortfarande väldigt mycket bättre.
 

Concorde

Founding Member
Instämmer! För oss som dunkar in längre stays regelbundet på IC är det strålande. Har ingen betydelse på resten av IHG då endast IC utanför USA hade denna regel om 2000 poäng per stay.
 

johhenrik

Medlem
Fasktiskt skulle jag ha haft ~17.000 poäng till inser jag. En stay var över skiftet 1 juli, så jag fick 2.000 poäng, 1.000 poäng i elite bonus samt c:a 6700 poäng i RA bonus, så jag antar det skulle varit 13.400 + 6.700 + 6.700 istället för 10.197 egentligen. Min statement ser lite lustig ut. Jaja, jag har ju "fuskat" ihop en massa koder genom åren, så jag orkar inte bråka om det iaf. :)
 
Toppen