Senaste nytt

SAS sätter in Jumbo Jet på sträckan Åre/Östersund till Stockholm

Radio Jämtland rapporterade nyss att SAS sätter in Jumbo Jet på sträckan OSD-ARN idag för att möta efterfrågan. Jag skrattade högt men resten av familjen sa "om dom sägr det på radio är det ju så"...

Lillebror flyger vid 16:15 och ingen blir mer förvånad än jag m vi får se en SK 747 :)

(tror mer på en 738 uppgradering från 736/M80)
 

Fredrik

Medlem
Vore onekligen rätt fascinerande om de hittat en 747 någonstans. Kanske någon utrangerad från SQ? Det vore något det med Skysuites på ARN-CPH.

Det är i och för sig intressant att de hittar större plan att använda bara sådär. Är det alltid lediga plan med hög kapacitet lediga eller är det säsongen som gör det? Jag skulle ju tro att en 738 borde vara fullt uppbokad på andra rutter.
 
Last edited:
För jämtlänningar kanske en 738 räknas som en jumbo...;););)
Skämt o sido...när jag läste i DN om att SAS satte in större maskiner handlade det om en kapacitetsökning på kanske 60 platser per kärra...då bytte väl de ut en 736:a mot en 738:a. Kan väl inte tänka mig att de har en extra airbus stående. Och de två airbusarna som SAS har på ARN:basen var väl påväg till EWR och ORD.
Dock var det en praktisk lösning i det som Tommy skrev att de satte in en 340 på CPH-ARN, den hade säkert några timmar på marken innan den skulle iväg för sista kvällsflyget till BKK.
 

Lonelyflyer

Medlem
Oj, måste nästan ut till flyget då om det är så att det dyker upp en 747:a

Inga tåg har ju gått härifrån på flera dar känns det som och flygen är fulla av (övervägande många) stockholmare som firar jul och nyår i Åre
Många tågresenärer bussas söderut - välkommen till norrland!
Vet däremot inte om flygplatsen kan ta ner en sån jätte. Vore ändå rätt ballt
 
Last edited:

Axelzon

Medlem
Verkar som att Bjornstrom har rätt och att stackarna på Sveriges Radio missuppfattat flygspråket något. Enligt SK på webben är det 738 istället för 736 el. MD80....
 

Unicornone

Medlem
Har kuskat en hel del mellan ARN-OSD och det händer lite då och då att det är en 738 insatt där, annars föredrar jag MD-80 i alla lägen... Mest plats och skönare stolar!
 

Lonelyflyer

Medlem
kollade med en polare som jobbade på flyget
De har kört 737-800 hela dan, och det lär inte vara nån skillnad senare under dagen.

MD-80 är ingen hit tycker jag däremot, ja sitter alltid fönster bakom vingen, då är det hörselskydd som gäller :)
 
Last edited:
Toppen