Senaste nytt

Kan jag sy ihop två awardbiljetter och få baggaget levererat hela vägen?

Yekermo

Medlem
Jag snickrar på en Lifemiles-bonusresa men som bekant kan de ju inte mixa kabinklasser, så om man vill flyga F måste man boka separata resor.

Men, min fråga är - om jag bokar två separata bonusresor, säg t.ex. GOT-FRA i C och sedan FRA-HKG i F, går det då att be vid incheckningen av baggaget att de "syr ihop" biljetten så att baggaget kommer ända fram och man slipper hämta ut det på vägen, samt om man kan få boardingkort hela vägen? Detta förutsätter då givetvis att båda bonusresa bokas via Lifemiles och är *A.

Om det inte går och man måste resa med incheckat baggage blir det hela mycket mer komplicerat så klart.

Tack på förhand för alla kunniga svar :)
 

Dr. Miles

Expert
Dr. Miles budord.
Det går när det går. Du kan dock inte begära mer när check in agenten säger nej.
 

karho

Medlem
Min hitrate är 1/1. Hade separat biljett LAX-MUC och nästa biljett MUC-ARN. Snälla damen i disken på LAX fixade detta galant, såg inte väskan förrens på Arlanda.
 

agehall

Medlem
Som Dr. Miles skriver, förvänta dig ingenting. Du har ingen som helst rätt att kräva något, men har du tur så går de med på det. Dock skulle jag rekommendera att ta en natt i FRA alt riktigt lång layover då FCT är en av de stora höjdpunkterna med LH F.
 

henrik l

Medlem
Som sagt, går det så går det. Förra sommaren avslutade jag min USDM resa med LH C FRA-FCO, sedan hade jag AZ Y FCO-PMO. Frågade snällt i FRA om dom kunde checka mina två väskor till PMO, inga problem. AZ-agenten på FCO muttrade lite när hon såg mina två incheckade väskor:D. Regel 1 är väl) Se till att ha tillräcklig tid för transfer om man måste hämta väskorna, Regel 2) Fråga snällt vid incheckning. Funkar det har man mera tid att slappa i loungen, funkar det inte behöver man inte riskera att missa en anslutning, om man följer dessa två regler:D
 
Toppen