Senaste nytt

Kreditera till Aegean

nobben

Ny medlem
Samlar som så många andra poäng hos Aegean. För att registrera miles använder jag "claim air miles" funktionen på deras web. Jag undrar dock ifall det finns något smidigare sätt att föra över miles då det är lite omständigt att vänta 2 veckor för att claima och sedan ytterligare någon vecka för att få in poängen. Är det möjligt att registrera sitt Aegean kort med resebolaget eller när man checkar in för att på sätt snabbare få in poängen? Reser oftast med SAS och United.
 

GOTATH

Medlem
Det går absolut snabbare att få in poängen om man lägger till bonuskortet i bokningen. Tar 4-5 dagar för Aegean :)
 

kexxcream

Medlem
Samlar som så många andra poäng hos Aegean. För att registrera miles använder jag "claim air miles" funktionen på deras web. Jag undrar dock ifall det finns något smidigare sätt att föra över miles då det är lite omständigt att vänta 2 veckor för att claima och sedan ytterligare någon vecka för att få in poängen. Är det möjligt att registrera sitt Aegean kort med resebolaget eller när man checkar in för att på sätt snabbare få in poängen? Reser oftast med SAS och United.

Du kan uppge ditt A3 nummer både på SAS och Uniteds hemsida när du beställer en resa. Exempelvis för SAS så finns en rullgardinslista med samtliga *A bolagen i slutet av bokningen där du kan ange vart poängen ska krediteras. För A3 anger du Miles & Bonus enligt nedan:

a3.png
 

nobben

Ny medlem
Ok, bokar via jobbets resebolag men då antar jag att de kan koppla bokningen till mitt A3 kort.
 

agehall

Medlem
Du kan nog få upp din bokning, även om den är gjord av en resebyrå, på olika hemsidor. Testa tex hos SAS, Lufthansa eller LOT. Får du upp din bokning kan du själv lägga in ditt A3-kort. Eller så gör du det vid incheckningen.

Jag skulle starkt avråda från att låta resebyrån göra detta. Resebyråer är över lag klåpare som misslyckas med de enklaste uppgifter så ju mer du gör själv desto mindre problem kommer du att få.
 

nobben

Ny medlem
Resebyrån hävdar att de lagt till A3. Lyckas ej få upp den på sas, lufthansa eller LOT. Men det är alltså också möjligt att lägga till den under online checkin?
 

agehall

Medlem
Bör gå, ja. Och det faktum att din resebyrå hävdar att de lagt till ditt kort men att det inte funkar är tyvärr inte förvånande. Som jag skrev, resebyråer är generellt sett klåpare.
 

nobben

Ny medlem
Ok men hur fungerar en bokning. Bör jag kunna få upp den på flygbolagets hemsida innan checkin? Eftersom jag inte kan se bokningen på sas.se som jag ska flyga med blir jag lite orolig att det blivit något strul med själva bokningen.
 

GOTATH

Medlem
Ok men hur fungerar en bokning. Bör jag kunna få upp den på flygbolagets hemsida innan checkin? Eftersom jag inte kan se bokningen på sas.se som jag ska flyga med blir jag lite orolig att det blivit något strul med själva bokningen.

Om du har fått en bokningsreferens så kan du se bokningen på flygbolagets hemsida. Utgår från att resebyrån skickar ut en sådan, men man vet ju aldrig med resebyråer... Bokningsreferensen brukar vara 6 tecken lång hos Sas
 

nobben

Ny medlem
Jo jag har en bokningsreferens, men den är från resebolaget antar jag. Bokningen är ju ej gjord via sas.se. Har aldrig provat att hantera en bokning via flygbolagets sida utan bara checkat in (vilket jag misstänker tekniskt sett är två olika saker).
 
Toppen