Senaste nytt

Steakhouse samt övriga restaurangtips i Helsingfors?

FF#1

Medlem
Är på väg till helsingfors för en weekend samt lite jobb.
Har inte så bra koll på stan så jag tänkte att vi frågar här.

har läst guiden, men hittade inte riktigt vad jag hade tänkt mig, ska gå igenom den ett varv till.
Destination Helsingfors - guide för medvetna - BusinessClass.se

Någon som har tips på var man äter en bra bit kött hyfsat billigt, antingen mitt i stan eller med bra kommunikationer en bit bort.

Sen så får ni gärna dela med er av era övriga restaurangtips av intresse.
 

AABack2ARN

Medlem
Har provat på Stefan's Steakhouse i Helsingfors och tyckte köttet var riktigt bra: HELSINKI | Stefan's SteakhouseStefan's Steakhouse.

Ett annat bra köttställe är restaurangen som ligger i Radisson Blu Royal Hotel. Kommer inte ihåg namnet just nu.

I örvigt kan jag rekommendera Farang, Glaspalatset och Strindbergs

Elite Ravintola tycker jag är överskattat även om atmosfären är lite mysig.
 

jsn

Medlem
Sen så får ni gärna dela med er av era övriga restaurangtips av intresse.
Nu är det ett antal år sedan jag var i Helsingfors, men då gillade jag verkligen The Sea Horse. Ser mysko ut utifrån tunna florgardiner för fönstren som belyses med rött ljus för tankarna till andra typer av inrättningar... Finsk husmanskost, vällagad och god. Dock var/är inte "ostkaka" ostkaka utan cheese cake. Min enda anmärkning när jag var där var att serveringen var lite väl snabb och effektiv, man fick inte riktigt njuta av varje rätt efter den var uppäten innan nästa kom in.
 

FF#1

Medlem
Har provat på Stefan's Steakhouse i Helsingfors och tyckte köttet var riktigt bra: HELSINKI | Stefan's SteakhouseStefan's Steakhouse.

Ett annat bra köttställe är restaurangen som ligger i Radisson Blu Royal Hotel. Kommer inte ihåg namnet just nu.

I örvigt kan jag rekommendera Farang, Glaspalatset och Strindbergs

Elite Ravintola tycker jag är överskattat även om atmosfären är lite mysig.

Det vart Stefans i kväll, mycket bra kött. tack för tipset.
I går vart det Zetor, med rejäl finsk husmanskost, gott och bra på en intressant restaurang.
 
Toppen