Senaste nytt

Hotell i Abu Dhabi

Mr.T

Medlem
Hej,

Ska besöka Abu Dhabi i jul och kollar just nu på Shangri-La och Sofitel. Finns det någon med erfarenheter av dessa hotell? Verkar som Sofitel är lite mer business hotell, men läget verkar riktigt bra. Ska ditt med familjen så det ska inte vara allt för business inriktat hotell. Kom gärna med andra förslag om ni har några!

Tacksam för all hjälp! :)
 

Fedup

Medlem
Hej,

Ska besöka Abu Dhabi i jul och kollar just nu på Shangri-La och Sofitel. Finns det någon med erfarenheter av dessa hotell? Verkar som Sofitel är lite mer business hotell, men läget verkar riktigt bra. Ska ditt med familjen så det ska inte vara allt för business inriktat hotell. Kom gärna med andra förslag om ni har några!

Tacksam för all hjälp! :)

Sofitel är trevligt men allt i Abu Dhabi är i regel ganska corporate. Jag brukar ofta bo på Sofitel och det är ett trevligt hotell (bra executive floor, trevlig personal), men t.ex poolutrymmet är litet och skymt av byggnaderna vilket betyder att det är dåliga soltimmar (imho). Det är mer eller mindre ett businesshotell och om du letar efter en bra familjesemester skulle jag kolla på annat hotell - eller ta det säkrare kortet och köra på Dubai. Abu Dhabi är fortfarande UAEs företagsstad och är i stort sett skapat för affärer (men försöker nu såklart matcha turistattraktionerna mot Dubai).
 

Mr.T

Medlem
Sofitel är trevligt men allt i Abu Dhabi är i regel ganska corporate. Jag brukar ofta bo på Sofitel och det är ett trevligt hotell (bra executive floor, trevlig personal), men t.ex poolutrymmet är litet och skymt av byggnaderna vilket betyder att det är dåliga soltimmar (imho). Det är mer eller mindre ett businesshotell och om du letar efter en bra familjesemester skulle jag kolla på annat hotell - eller ta det säkrare kortet och köra på Dubai. Abu Dhabi är fortfarande UAEs företagsstad och är i stort sett skapat för affärer (men försöker nu såklart matcha turistattraktionerna mot Dubai).

Planen är att köra 3 nätter inne i Abu Dhabi, sedan 5 nätter på Park Hyatt Saadiyat Island och sedan avsluta med 3 nätter i Dubai över nyår.
Det var det som jag oroade mig över med Sofitel, tror det lutar mer åt Shangri-La då dom har ett stort poolområde samt en privatstrand.
 
A

Aurora

Guest
Jeg og min samboer bodde på Sofitel i Desember, jeg synes det var helt fantastisk. Hyggelig personale, flott rom med genial romløsning. Men vi prøvde det ikke som "solferie"-lokalitet, men som storbyferie-lokalitet :) Så hvordan pool'en eller solsengene ser ut vet jeg ikke, men ellers er det top notch. Veldig veldig god thai-restaurant i 5 eller 6 etasje, som også leverer billig mat rett på rommet :)
 

ulagun

Medlem
Emirates Palace är en upplevelse.
Dyrt men värt priset att ha bott där några nätter.
Fördelen är att de har en wing för familjer samt en för övriga. Ligger perfekt med lång privat strand mitt inne i stan.
 

Mr.T

Medlem
Emirates Palace är en upplevelse.
Dyrt men värt priset att ha bott där några nätter.
Fördelen är att de har en wing för familjer samt en för övriga. Ligger perfekt med lång privat strand mitt inne i stan.

Jag har kollat på Emirate Palace, men då det är väldigt dyrt jämfört med Shangri-La, deras basrum kostar mer än sviterna på Shangri-La, samt att vi skulle behöva 3 rum gör att det tyvärr inte funkar. Men ska absolut gå ditt och ta en drink alternativt äta middag.
 
Toppen